Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 18 lipca 2019 r., sygn. I FSK 725/17
Usługa kompleksowego utrzymania autostrady w systemie "utrzymaj standard", obejmująca całokształt różnorodnych czynności służących jednemu celowi, a mianowicie przejezdności autostrady i eliminacji zagrożeń bezpieczeństwa ruchu, ma charakter tzw. usługi kompleksowej opodatkowanej na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Izabela Najda-Ossowska, Sędzia NSA Roman Wiatrowski, Sędzia WSA del. Dominik Mączyński (sprawozdawca), Protokolant Katarzyna Łysiak, po rozpoznaniu w dniu 18 lipca 2019 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej S. S.A. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 3 lutego 2017 r., sygn. akt III SA/Wa 27/16 w sprawie ze skargi S. S.A. z siedzibą w W. na zmianę interpretacji indywidualnej Ministra Finansów z dnia 8 września 2015 r., nr PT8.8101.292.2015/PSG/474 w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
1. Skarga kasacyjna.
1.1. Skarżąca, reprezentowana przez pełnomocnika, pismem z dnia 24 marca 2017 r., wywiodła skargę kasacyjną od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 3 lutego 2017 r., sygn. akt: III SA/Wa 27/16, oddalającego skargę wniesioną na interpretacją indywidualną Ministra Finansów z dnia 8 września 2015 r. nr PT8.8101.292.2015/PSG/474.
1.2. Skarżąca, na podstawie art. 174 pkt 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 718 z późn. zm., dalej: p.p.s.a.), zarzuciła zaskarżonemu orzeczeniu naruszenia przepisów prawa materialnego, tj.: art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054, z późn. zm., dalej: ustawy o PTU), art. 29a ust. 1 ustawy o PTU oraz art. 41 ust. 1 i ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 1 i pkt 3 ustawy o PTU w zw. z załącznikiem nr 3 do ustawy o PTU poz. 174 i poz. 176, poprzez ich błędną wykładnię i niewłaściwe zastosowanie polegające na uznaniu, że świadczone przez skarżącą na rzecz zamawiającego czynności związane z utrzymaniem drogi stanowią jedną usługę kompleksową podlegającą w całości opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki 23%, podczas gdy w skład powyższych czynności wchodzą odrębne usługi, z których każda powinna być opodatkowana właściwą dla niej stawką VAT, tj. 8% lub 23%.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right