Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 4 czerwca 2019 r., sygn. I FSK 831/15
Obowiązek zapłaty VAT powstaje już w chwili otrzymania zaliczki, a nie dopiero po wykonaniu usługi turystycznej.
Gazeta Prawna nr 108/2019
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Roman Wiatrowski, Sędzia NSA Marek Kołaczek, Sędzia WSA del. Bożena Dziełak (sprawozdawca), Protokolant Marek Kleszczyński, po rozpoznaniu w dniu 4 czerwca 2019 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów (obecnie Szef Krajowej Administracji Skarbowej) od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 25 listopada 2014 r. sygn. akt I SA/Kr 1472/14 w sprawie ze skargi S. [...] Sp. z o. o. w K. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 15 maja 2014 r. nr IBPP1/443-227/14/AS w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżony wyrok w całości, 2. oddala skargę, 3. zasądza od S. [...] Sp. z o. o. w K. na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej kwotę 340 (słownie: trzysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
1. Zaskarżonym wyrokiem z 25 listopada 2014 r. sygn. akt I SA/Kr 1472/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie ("WSA") uchylił skierowaną S. [...] sp. z o.o. w K. ("Spółka"), interpretację indywidualną z 15 maja 2014 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług, wydaną przez Ministra Finansów, z upoważnienia którego działał Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach.
2. WSA przedstawił następujący stan faktyczny sprawy.
2.1. Opisując stan faktyczny we wniosku o wydanie interpretacji Spółka podała, że prowadzi działalność w formie biura podróży, świadcząc na rzecz swoich klientów usługi turystyczne. Do określenia podstawy opodatkowania stosuje szczególną procedurę (VAT marża) przewidzianą w art. 119 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054 ze zm.) - dalej "u.p.t.u.". Zgodnie z praktyką powszechnie stosowaną przez firmy działające w branży turystycznej, Spółka na poczet później świadczonych usług turystycznych często od swoich klientów pobiera zaliczki, których wysokość niejednokrotnie wynosi 100% wartości świadczonej usługi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right