Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 23 października 2018 r., sygn. I OSK 1540/18

Odrzucenie skargi

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Olga Żurawska-Matusiak po rozpoznaniu w dniu 23 października 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej A. N. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 1 lutego 2018 r., sygn. akt II SA/Rz 925/17 odrzucającego skargę A. N. na pismo Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w R. z dnia [...] maja 2017 r., nr [...] w przedmiocie propozycji nowych warunków zatrudnienia postanawia: oddalić skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie postanowieniem z 1 lutego 2018 r., sygn. akt II SA/Rz 925/17 odrzucił skargę A. N. (dalej: "skarżący") na pismo Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w [...] (dalej: "DIAS w [...]") z [...] maja 2017 r., nr [...] w przedmiocie propozycji nowych warunków zatrudnienia.

Powyższe postanowienie zostało wydane w następującym stanie faktycznym sprawy.

Pismem z [...] maja 2017 r., działając na podstawie art. 165 ust. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm., dalej "ustawa - przepisy wprowadzające ustawę o KAS") DIAS w [...] skierował do skarżącego propozycję określającą warunki zatrudnienia w ramach korpusu służby cywilnej w Izbie Administracji Skarbowej w [...] w ramach umowy o pracę na czas nieokreślony, na stanowisku starszy kontroler skarbowy.

W skardze do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie skarżący stwierdził, że ww. pismo należy do czynności lub aktów z zakresu administracji publicznej o jakich mowa w art. 3 § 2 pkt 4 ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. 2017 r., poz. 1369 ze zm., dalej "P.p.s.a."). Zaskarżonej propozycji pracy zarzucił nieważność i bezprawność, a w szczególności naruszenie art. 165 ust. 3 i 7 oraz art. 170 ustawy wprowadzającej, a także naruszenie art. 179 i art. 180 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 poz. 1947 ze zm., dalej "ustawa o KAS"), przez faktyczne zwolnienie go ze służby mimo braku przesłanek wskazanych w przepisach ustawy. Skarżący podniósł także zarzut niekonstytucyjności zaskarżonego aktu/czynności przez niezgodność z art. 2, art. 7, art. 32 ust. 1 i art. 60 Konstytucji RP. Z "ostrożności procesowej", w sytuacji uznania przez Sąd, że możliwe było składanie funkcjonariuszom propozycji pracy, skarżący zawnioskował o uznanie, że nie było to "właściwe w stosunku do jego osoby", bowiem prawidłowe zastosowanie przesłanki z art. 165 ust. 7 ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o KAS powinno prowadzić do przedłożenia mu propozycji służby.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00