Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 30 października 2018 r., sygn. I OSK 30/17

W sytuacji gdy informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie określonym w art. 13 ust. 1 u.d.i.p., podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż dwa miesiące od dnia złożenia wniosku.

Teza od Redakcji

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Czesława Nowak-Kolczyńska sędzia NSA Małgorzata Pocztarek sędzia del. WSA Przemysław Szustakiewicz (spr.) Protokolant sekretarz sądowy Olga Grzelak po rozpoznaniu w dniu 30 października 2018 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Stowarzyszenia [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 13 października 2016 r. sygn. akt II SAB/Łd 229/16 w sprawie ze skargi J. P. na bezczynność Dyrektora [...] w Ł. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi wyrokiem z dnia 13 października 2016 r., sygn. akt II SAB/Łd 229/16 oddalił skargę J. P. na bezczynność Dyrektora Centrum Egzaminów Medycznych w Ł. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej.

W uzasadnieniu wskazano na następujący stan faktyczny i prawny sprawy:

J. P. w dniu [...] czerwca 2016 roku zwrócił się z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej, w postaci treści pytań z Lekarskiego Egzaminu Końcowego z dnia [...] lutego 2016 roku.

W odpowiedzi na wniosek, w dniu [...] czerwca 2016 roku organ powiadomił go, iż na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej, rozpatrzy wniosek do dnia [...] sierpnia 2016 roku. W dalszej części pisma, organ wskazał, iż w sprawie powstaje zagadnienie prawne, wynikające z rozstrzygnięcia, podjętego przez Trybunał Konstytucyjny w dniu 7 czerwca 2016 roku (sygn. akt: K 8/15), który uznał art. 14a ust. 11 ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty w zakresie, w jakim dotyczy zadań testowych z Lekarskiego Egzaminu Końcowego i Lekarsko - Dentystycznego Egzaminu Końcowego, które już się odbyły, za niezgodny z art. 61 ust. 3 Konstytucji RP. Organ stwierdził, że należy rozstrzygnąć charakter prawny tego stanowiska i jego skutki prawne w analizowanej sprawie. W związku z tym musi wystąpić do odpowiednich organów o ocenę charakteru prawnego rozstrzygnięcia Trybunału Konstytucyjnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00