Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 18 września 2018 r., sygn. II OSK 1238/16

Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Zofia Flasińska Sędziowie sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz sędzia del. WSA Piotr Korzeniowski /spr./ Protokolant starszy asystent sędziego Elżbieta Granatowska po rozpoznaniu w dniu 18 września 2018 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej D. [...] w P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 24 lutego 2016 r. sygn. akt IV SA/Po 932/15 w sprawie ze skargi M. [...] na decyzję D. [...] w P. z dnia [...] września 2015 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia linii brzegu oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z 24 lutego 2016 r., sygn. IV SA/Po 932/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu (dalej: Sąd I instancji) po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 lutego 2016 r. sprawy ze skargi M. [...] na decyzję Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w [...] ([...]RZGW w [...]) z [...] września 2015 r., nr [...] w przedmiocie ustalenia linii brzegu 1. uchylił zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Starosty [...] z [...] czerwca 2015 r., nr [...]; 2. zasądził od [...]RZGW w [...] na rzecz skarżącego M. [...] kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

W skardze kasacyjnej [...]RZGW w [...] (dalej: skarżący kasacyjnie) reprezentowany przez r.pr. H. K. zaskarżył w całości wyrok Sądu I instancji. Zaskarżonemu wyrokowi zarzucono naruszenie przepisów mające istotny wpływ na wynik sprawy, tj.:

Naruszenie przepisów prawa materialnego, a mianowicie art. 174 pkt 1 p.p.s.a w związku z :

- art. 15 ustawy Prawo wodne, poprzez błędną jego wykładnię i uznanie, że decyzja ustalająca linię brzegu nie wiąże się z ograniczeniem prawa własności (z uwagi na jej techniczny charakter) i nie kształtuje stanu prawnego, lecz służy jedynie ustaleniu zmiany (zajęcia) powierzchni gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi;

- art. 15 ustawy Prawo wodne, poprzez niewłaściwe jego zastosowanie polegające na bezzasadnym zarzuceniu organowi popełnienia błędu subsumcji, tj. że w ustalonym w sprawie stanie faktycznym organ dokonał nieprawidłowej oceny zastosowania art. 15 ustawy Prawo wodne - odmawiając możliwość ustalania linii brzegu na gruntach stanowiących własność osób fizycznych lub prawnych, które nie zostały nabyte na rzecz Skarbu Państwa w związku z przeprowadzeniem prac regulacyjnych;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00