Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 25 września 2018 r., sygn. II OSK 16/18
Odpady
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jacek Chlebny Sędziowie sędzia NSA Tomasz Zbrojewski sędzia del. WSA Piotr Korzeniowski (spr.) po rozpoznaniu w dniu 25 września 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej A. B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 20 września 2017 r., sygn. akt IV SA/Wa 622/17 w sprawie ze skargi A. B. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] grudnia 2016 r., nr [...] w przedmiocie wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 20 września 2017 r., sygn. IV SA/Wa 622/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (dalej: Sąd I instancji) po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 września 2017 r. sprawy ze skargi A. B. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z [...] grudnia 2016 r., nr [...], w przedmiocie wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej, oddalił skargę.
W skardze kasacyjnej A. B. reprezentowany przez r.pr. A.D. zaskarżył w całości wyrok Sądu I instancji.
Na podstawie art. 174 pkt 1 i 2 p.p.s.a., jako podstawy kasacyjne wskazano:
I. naruszenie prawa materialnego poprzez wadliwe zastosowanie przez Wojewódzki Sąd Administracyjny art. 151 p.p.s.a., pomimo, że istniały podstawy do zastosowania art. 145 § 1 pkt 1 lit. a p.p.s.a., polegające na:
1) zaakceptowaniu niewłaściwego zastosowania art. 4 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm., dalej: ustawa w zw. z § 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923 ze zm.) zamiast art. 3 ust. 1 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628, ze zm.) w zw. z załącznikiem nr 1 do ww. ustawy i zakwalifikowania materiału w postaci makulatury białej jako odpadu, pomimo, że makulatura biała nie mieści się w katalogu odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach w zw. z załącznikiem nr 1 do ww. ustawy, która miała zastosowanie do sytuacji przewozu makulatury w pojeździe skarżącego w dniu 1 marca 2012 r., tj. przed dniem wejścia w życie ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach, zatem należało przyjąć, że jej transport nie wymagał uzyskania zezwolenia, tym samym nie można nałożyć kary grzywny za transport ww. towaru bez zezwolenia,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right