Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 21 lutego 2018 r., sygn. II OSK 150/18

Samorząd terytorialny

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Zdzisław Kostka Sędziowie: Sędzia Paweł Miładowski (spr.) Sędzia del. WSA Renata Detka po rozpoznaniu w dniu 15 lutego 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej J. C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 18 maja 2017 r. sygn. akt III SA/Wr 238/17 w sprawie ze skargi J. C. na uchwałę Rady Miasta K. z dnia [...] lutego 2017 r. nr [...] w przedmiocie wygaśnięcia mandatu radnego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 18 maja 2017 r., sygn. akt III SA/Wr 238/17, Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu oddalił skargę J. C. na uchwałę Rady Miasta K. z dnia [...] lutego 2017 r., nr [...], w przedmiocie wygaśnięcia mandatu radnego. W uzasadnieniu wyroku Sąd przytoczył następujące okoliczności faktyczne i prawne sprawy.

Zaskarżoną uchwałą Rada Miasta K., na podstawie art. 383 § 1 pkt 5 i § 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2017 r., poz. 15) w zw. z art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 24f ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.), zwanej dalej "u.s.g.", stwierdziła wygaśnięcie mandatu radnego J. C. z powodu naruszenia ustawowego zakazu łączenia mandatu radnego z prowadzeniem działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia komunalnego Gminy Miejskiej K. oraz z powodu zarządzania działalnością gospodarczą z wykorzystaniem mienia Gminy Miejskiej K..

W uzasadnieniu zaskarżonej uchwały wskazano na informacje wynikające ze złożonych oświadczeń majątkowych skarżącego za lata 2014 i 2015. Wynika z nich, że skarżący pełnił w tym czasie funkcję Prezesa Zarządu "P." Sp. z o.o. z siedzibą w K.. W okresie pełnienia przez skarżącego mandatu radnego ww. Spółka przyjęła od tej Gminy zlecenia, za które wystawiła sześć faktur na kwoty od 49,20 zł do 430,50 zł. Ponadto ustalono skarżący od dnia 9 maja 2016 r. prowadzi także własną działalność gospodarczą pod firmą "J." również z siedzibą na terenie tej Gminy. W okresie pełnienia mandatu radnego skarżący w ramach prowadzonej działalności gospodarczej pod wymienioną firmą przyjął od Gminy zlecenia, za które wystawiła cztery faktury na kwoty od 123 zł do 1230 zł. Wszystkie należności za wymienione zlecenia na rzecz ww. Spółki oraz bezpośrednio skarżącego zostały zapłacone z budżetu Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00