Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 25 maja 2018 r., sygn. I GSK 540/16

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Dariusz Dudra (spr.) Sędzia NSA Lidia Ciechomska-Florek Sędzia del. WSA Barbara Kołodziejczak-Osetek Protokolant Anna Sobińska po rozpoznaniu w dniu 25 maja 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w Białej Podlaskiej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 4 grudnia 2015 r. sygn. akt I SA/Lu 593/15 w sprawie ze skargi P. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Białej Podlaskiej z dnia [...] marca 2015 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie wyrokiem z dnia 4 grudnia 2015 r., sygn. akt I SA/Lu 593/15 po rozpoznaniu skargi P. K. (dalej: skarżący) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Białej Podlaskiej (dalej: DIC) z dnia [...] marca 2015 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego: w pkt I. uchylił zaskarżoną decyzję; zaś w pkt II. zasądził zwrot kosztów postępowania.

Sąd I instancji rozstrzygał w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Naczelnik Urzędu Celnego w Zamościu decyzją z dnia [...] grudnia 2014 r. określił P. K. zobowiązanie w podatku akcyzowym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu marki I. rok produkcji 2007 r. w kwocie 3.777 zł.

Orzekając na skutek odwołania, DIC decyzją z dnia [...] marca 2015 r. utrzymał w mocy rozstrzygnięcie organu I instancji. Organ odwoławczy w uzasadnieniu decyzji wyjaśnił, że podatnik ww. samochód nabył wewnątrzwspólnotowo. Zdaniem organu, samochód ten z uwagi na cechy konstrukcyjne jest zasadniczo przeznaczony do przewozu osób. Jest to pojazd typu pickup. Posiada dwa rzędy siedzeń dla pięciu osób z wyposażeniem zabezpieczającym (jak pasy bezpieczeństwa), przeszklone panele boczne, drzwi dla kierowcy i pasażera z przodu oraz dla pasażerów z tyłu. Ponadto jego wnętrze wyposażone jest w tapicerowaną podłogę, welurową podsufitkę, radio, popielniczki, oświetlenie i wentylację, elektryczne szyby w przednich i tylnych drzwiach, ogrzewaną tylną szybę, głośniki, uchwyty dla pasażerów, schowki w drzwiach, co jest charakterystyczne dla pojazdów zasadniczo przeznaczonych do przewozu osób. W tych okolicznościach, zdaniem organu, sporny samochodów jako zasadniczo przeznaczonym do przewozu osób należy klasyfikować do pozycji CN 8703. Zdaniem organu bez znaczenia pozostaje długość podłogi w przestrzeni towarowej odniesiona do rozstawu osi samochodu. Za moment powstania obowiązku podatkowego przyjęto dzień przeprowadzenia pierwszego badania technicznego w kraju, tj. 15 marca 2011 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00