Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 stycznia 2018 r., sygn. I GSK 85/16

Podatek akcyzowy

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Dariusz Dudra Sędzia NSA Henryk Wach (spr.) Sędzia del. WSA Stefan Kowalczyk Protokolant Anna Sobińska po rozpoznaniu w dniu 26 stycznia 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 10 listopada 2015 r., sygn. akt VIII SA/Wa 1322/14 w sprawie ze skargi M. R. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia [...] października 2014 r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M. R. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie 1800 (tysiąc osiemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 10 listopada 2015 r., sygn. akt VIII SA/Wa 1322/14 oddalił skargę M. R. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z [...] października 2014 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym.

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Przedmiotem skargi M. R. była decyzja Dyrektora Izby Celnej w Warszawie nr [...] z [...] października 2014 r., utrzymująca w mocy po rozpatrzeniu odwołania decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w Radomiu z [...] kwietnia 2014 r. określająca zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym za okres rozliczeniowy sierpień 2009 r. w wysokości 46. 269 zł.

Wydając zaskarżoną decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie (dalej: organ odwoławczy lub DIC) opierał się na materiale dowodowym zebranym w postępowaniu przed Naczelnikiem Urzędu Celnego w Radomiu (dalej: organ I instancji lub NUC) i przepisach prawa materialnego obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego. Przyjął następujący stan faktyczny: Podczas przeprowadzonej w sierpniu 2009 r. przez funkcjonariuszy Izby Celnej kontroli paliw w zbiornikach pojazdów skarżącego stwierdzono 3.100 l oleju opałowego, a w miejscu prowadzenia przez niego działalności gospodarczej, w połączonych zbiornikach podłączonych do odmierzacza paliw ciekłych stwierdzono 26. 000 l oleju opałowego. Kierowcy pojazdów zeznali, że paliwo było tankowane bez ich udziału w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej skarżącego. Według twierdzeń skarżącego podłączenie do zbiorników oleju opałowego odmierzaczy ułatwiało napełnianie baniek, w których olej opałowy przenoszono do urządzeń grzewczych. Skarżący [...] maja 2010 r. złożył deklarację AKC-4 z załącznikiem AKC-4/D za sierpień 2009 r., w której zadeklarował 3. 100 l oleju opałowego ze stawką podatku 1 822 zł/1000 litrów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00