Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 19 grudnia 2017 r., sygn. I OSK 1190/17

W sytuacji, kiedy skarga kasacyjna zarzuca naruszenie prawa materialnego oraz naruszenie przepisów postępowania, co do zasady w pierwszej kolejności rozpoznaniu podlegają zarzuty naruszenia przepisów postępowania.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Wojciech Jakimowicz (spr.) Sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk Sędzia del. WSA Rafał Wolnik po rozpoznaniu w dniu 19 grudnia 2017 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej J.S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 26 stycznia 2017 r., sygn. akt: IV SA/Wr 350/16 w sprawie ze skargi J.S. na decyzję Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia [..] maja 2016 r., nr [..] w przedmiocie potrzeby kształcenia specjalnego uchyla zaskarżony wyrok, zaskarżoną decyzję oraz poprzedzające ją orzeczenie Zespołu Orzekającego Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w J. z dnia [..] marca 2016 r., nr [..].

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 26 stycznia 2017 r., sygn. akt: IV SA/Wr 350/16 w punkcie pierwszym oddalił w całości skargę J. S. na decyzję Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia [..] maja 2016 r., nr [..] w przedmiocie kształcenia specjalnego, w punkcie drugim orzekł o przyznaniu kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu.

Wyrok ten zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy:

W postępowaniu administracyjnym ustalono, że M.S., urodzony w 2004 r. był objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w J. od 2008 r.

W pierwszej opinii w sprawie możliwości poznawczych i emocjonalnych dziecka z dnia [..]maja 2009 r. wskazano, że możliwości poznawcze dziecka są niższe niż przeciętne, chłopiec wykazuje duże trudności w koncentracji uwagi, ma obniżoną zdolność koordynacji wzrokowo-ruchowej, obniżoną zdolność sądzenia i rozumowania, słabą zdolność zapamiętywania, słabo rozumie proste sytuacje społeczne, z trudem podporządkowuje się poleceniom, posiada niską samoocenę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00