Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 29 marca 2017 r., sygn. II OSK 1945/15

Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Miładowski Sędziowie Sędzia NSA Teresa Kobylecka Sędzia del. NSA Andrzej Irla (spr.) Protokolant starszy inspektor sądowy Wioletta Lasota po rozpoznaniu w dniu 29 marca 2017 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Gminy Ś. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 5 maja 2015 r. sygn. akt II SA/Wr 68/15 w sprawie ze skargi G. P. na uchwałę Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 27 listopada 2013 r. nr XLVI/274/2013 w przedmiocie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świebodzice oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu objętym skargą kasacyjną wyrokiem z dnia 5 maja 2015 r. (sygn. akt II SA/Wr 68/15) w wyniku rozpoznania skargi G. P., w pkt I wyroku stwierdził nieważność w części § 1 uchwały Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 27 listopada 2013 r. nr XLVI/274/2013 w przedmiocie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świebodzice we fragmencie dotyczącym zapisu "pizzerie" w zestawieniu tabelarycznym -"rodzaj działalności".

Wyrok ten zapadł w następującym stanie prawnym i faktycznym:

W dniu 27 listopada 2013 r. Rada Miejska w Świebodzicach podjęła uchwałę nr XLVI/274/2013 w przedmiocie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świebodzice. Jako podstawę prawną tej uchwały Rada Miejska wskazała art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Przedmiotowa uchwała wprowadziła zmianę w § 9 ust. 3 uchwały Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 11 lipca 2013 r. nr XLI/241/2013 w ten sposób, że dla poszczególnych rodzajów działalności szczegółowo określiła minimalną wielkość pojemników przeznaczonych do gromadzenia odpadów oraz częstotliwość ich opróżniania. W § 1 uchwały z dnia 27 listopada 2013 r., w odniesieniu do pizzerii przewidziano 1100 litrową, minimalną wielkość pojemnika przeznaczonego do gromadzenia odpadów oraz określono częstotliwość opróżniania pojemnika dwa razy w miesiącu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00