Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 5 lipca 2017 r., sygn. II OSK 2038/16

Związanie Naczelny Sąd Administracyjny podstawami skargi kasacyjnej wymaga prawidłowego określenia podstaw kasacyjnych ich określenia w samej skardze. Oznacza to konieczność powołania konkretnych przepisów prawa, którym – zdaniem skarżącego kasacyjnie uchybił sąd pierwszej instancji. Skarga kasacyjna, jako sformalizowany środek zaskarżenia, powinna zawierać konkretne zarzuty, które w razie potrzeby rozwijane są w uzasadnieniu skargi kasacyjnej.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jacek Chlebny Sędziowie Sędzia NSA Roman Hauser Sędzia del. NSA Jerzy Stankowski (spr.) po rozpoznaniu w dniu 5 lipca 2017 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej M. W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 8 kwietnia 2016 r. sygn. akt II SA/Gl 1164/15 w sprawie ze skargi B. W. i M. W. na decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w [...] z dnia [...] 2015 r., nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie legalności wykonanych robót budowlanych oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 8 kwietnia 2016 r., II SA/Gl 1164/15 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach uchylił decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w [...] (zwanego dalej "Inspektorem Wojewódzkim") z dnia [...] 2015 r., [...] oraz utrzymaną przez nią w mocy decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w [...] (zwanego dalej "Inspektorem Powiatowym") z dnia [...] 2015 r., [...], umorzył postępowanie administracyjne, a także zasądził od Inspektora Wojewódzkiego na rzecz skarżących B. W. i M. W. kwotę 500 złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Powyższe decyzje poprzedzone zostały następującymi okolicznościami.

Decyzją z dnia [...] 2015 r., [...] Inspektor Powiatowy umorzył postępowanie w sprawie okien w ścianie granicznej budynku przy ul. [...] od strony budynku [...].W uzasadnieniu decyzji wyjaśniono, że otwory okienne znajdujące się w budynku w ścianie granicznej, od strony nieruchomości[...] przy ul. [...] istnieją od lat 30-tych ubiegłego wieku. Właściciel budynku dokonał wymiany jedynie starej stolarki okiennej (skrzydeł okiennych) bez naruszenia konstrukcji budynku w obrysie istniejących otworów. Wykonane roboty budowlane stanowiły bieżącą konserwację obiektu budowlanego. Nie stanowi to żadnej kategorii reglamentowanych robót budowlanych, a ich wykonanie nie wymagało uzyskania zgody organu. W tej sytuacji Inspektor Powiatowy umorzył postępowanie jako bezprzedmiotowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00