Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 14 marca 2017 r., sygn. II OSK 1697/15

Braku odpowiedzialności karnej przez skarżącego, co podnosi skarga kasacyjna, nie łączy się w tej sprawie z "automatycznym" brakiem odpowiedzialności administracyjnej, w ramach której skarżący odpowiada na podstawie odpowiedzialności obiektywnej czyli tzw. bezprawia administracyjnego, a nie na podstawie kontratypu winy jak w procesie karnym.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jerzy Stelmasiak (spr.) Sędziowie: sędzia NSA Robert Sawuła sędzia del. WSA Tomasz Grossmann Protokolant: starszy asystent sędziego Tomasz Godlewski po rozpoznaniu w dniu 14 marca 2017 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej I.G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 marca 2015 r. sygn. akt IV SA/Wa 2454/14 w sprawie ze skargi I.G. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 5 marca 2015 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę I.G. (dalej jako "skarżący") na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z [...] lipca 2014 r. w przedmiocie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej.

Decyzją z [...] grudnia 2013 r. Pomorski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska, nałożył na skarżącego będącego odbiorcą odpadu przywiezionego nielegalnie na terytorium Polski administracyjną karę pieniężną w wysokości 50 000 zł.

Odwołanie od powyższej decyzji wniósł skarżący.

Decyzją z [...] lipca 2014 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska utrzymał w mocy decyzję organu I instancji. Jako podstawę rozstrzygnięcia wskazał art. 32 ust. 1 oraz art. 34 w związku z art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz.U. Nr 124, poz. 859 ze zm.) oraz art. 3 ust. 1 lit. b/ pkt III rozporządzenia (WE) Nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów (Dz.Urz. UE L 190 z 12 lipca 2006 r. ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00