Wyrok NSA z dnia 4 kwietnia 2017 r., sygn. I OSK 1682/15
Jak wielokrotnie wskazywano w orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego tego rodzaju rozkaz oznacza jedynie potwierdzenie, że stosunek służbowy żołnierza zawodowego został rozwiązany. Nie stanowi on decyzji administracyjnej w rozumieniu art. 104 §1 i 2 K.p.a. Nie kształtuje on, ani nie zmienia sytuacji prawnej skarżącego. Cel ewidencyjny oznacza wyłącznie zarejestrowanie faktu, że żołnierz został zwolniony.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Elżbieta Kremer Sędzia del. WSA Arkadiusz Blewązka Protokolant starszy sekretarz sądowy Magdalena Błaszczyk po rozpoznaniu w dniu 4 kwietnia 2017r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej R.S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 22 stycznia 2015 r. sygn. akt II SA/Wa 1175/14 w sprawie ze skargi R.S. na decyzję Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych z dnia 29 kwietnia 2014 r. nr [..]. w przedmiocie odmowy zawarcia kolejnego kontraktu na pełnienie zawodowej służby wojskowej oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 22 stycznia 2015 r. sygn. akt II SA/Wa 1175/14 oddalił skargę R.S. na decyzję Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych z dnia 29 kwietnia 2014 r. nr [..]. w przedmiocie odmowy zawarcia kolejnego kontraktu na pełnienie zawodowej służby wojskowej.
Wyrok został wydany w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.
Dowódca Jednostki Wojskowej Komandosów rozkazem personalnym z dnia 20 lutego 2014 r. nr 9, na podstawie art. 15 i art. 6 ust. 13 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (t.j.: Dz. U. z 2010 r. Nr 90, poz. 593 ze zm.) i § 15 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 marca 2010 r. w sprawie powoływania do zawodowej służby wojskowej (Dz. U. Nr 45, poz. 265), odmówił R.S. zawarcia kolejnego kontraktu na pełnienie zawodowej służby wojskowej.