Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 22 sierpnia 2017 r., sygn. I GSK 1150/15

Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Zofia Borowicz sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz sędzia del. WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka (spr.) Protokolant Anna Wojtowicz-Hess po rozpoznaniu w dniu 22 sierpnia 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 13 lutego 2015 r. sygn. akt I SA/Kr 1881/14 w sprawie ze skargi A. Spółki z o.o. w T. na interpretacje indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] sierpnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Krakowie; 2. zasądza od A. Spółki z o.o. w T. na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej kwotę 340 (trzysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 13 lutego 2015 r., sygn. akt I SA/Kr 1881/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie uwzględnił skargę spółki A. Sp. z o.o. w T. (dalej jako "Spółka") i na podstawie art. 146 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. 2012 r., poz. 270, obecnie Dz.U. 2017, poz. 1369 dalej jako p.p.s.a.) uchylił zaskarżoną przez Spółkę indywidualną interpretację Ministra Finansów z dnia [...] sierpnia 2014 r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie faktycznym.

Wnioskiem z dnia 19 maja 2014 r. Spółka wystąpiła o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie bilansowania rzeczywistego zużycia powyżej norm z rzeczywistym zużyciem poniżej norm na poziomie danego wyrobu akcyzowego. We wniosku Spółka wskazała, że zajmuje się produkcją i sprzedażą farb i rozcieńczalników przemysłowych. Nie posiada składu podatkowego. W roku 2012 i wcześniej nie była zarejestrowana na potrzeby podatku akcyzowego. Do produkcji farb i rozcieńczalników Spółka stosuje wyroby akcyzowe o kodach CN 2707 50 (solvesso 100 i solvesso 150) oraz CN 2902 44 00 (ksylen) podlegające zerowej stawce akcyzy. Na podstawie art. 85 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym naczelnik urzędu celnego ustalił dla Spółki w drodze decyzji dopuszczalne normy zużycia wyrobów akcyzowych dla poszczególnych produktów. Normy te zostały ustalone z datą ważności na dany rok, na podstawie aktualnych receptur produkowanych farb i na podstawie zużycia wyrobów akcyzowych w poprzednim okresie obrachunkowym. Spółka wskazała, że z uwagi na fakt, iż produkcja farb jest procesem skomplikowanym, określenie właściwych norm zużycia wyrobów akcyzowych jest utrudnione. W praktyce w celu osiągnięcia pożądanych parametrów farb i rozcieńczalników, Spółka zmuszona jest do ciągłej kontroli procesu produkcyjnego i w zależności od potrzeb, do zużycia raz większej, a raz mniejszej ilości surowców, w tym również wyrobów akcyzowych, niż wynika to z receptur. Konsekwencją tego są przypadki zużycia wyrobu akcyzowego znacznie poniżej lub powyżej przyznanej normy na poziomie poszczególnych produktów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00