Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 25 maja 2017 r., sygn. I GSK 615/15

Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zofia Borowicz Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia del. NSA Stanisław Śliwa (spr.) Protokolant asystent sędziego Monika Tutak-Rutkowska po rozpoznaniu w dniu 25 maja 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej K. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia 25 listopada 2014 r., sygn. akt I SA/Op 573/13 w sprawie ze skargi K. K., A. P. na decyzje Dyrektora Izby Celnej w Opolu z dnia [...] maja 2013 r., nr [...], [...] maja 2013 r., nr [...], [...] czerwca 2013 r. nr [...] w przedmiocie odpowiedzialności solidarnej za zaległości podatkowe w podatku akcyzowym oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny (WSA) w Opolu wyrokiem z dnia 25 listopada 2014 r. sygn. akt I SA/Op 573/13 oddalił skargi K. K. i A. P. na decyzje Dyrektora Izby Celnej (DIC) w O. z dnia [...] maja 2013r. nr [...], z dnia [...] maja 2013 r., nr [...] oraz z dnia [...] czerwca 2013 r., nr [...] w przedmiocie orzeczenia o odpowiedzialności podatkowej byłych wspólników i określenia zobowiązania w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego pojazdów.

Podane rozstrzygnięcia zapadły w oparciu o następujące okoliczności.

Spółka cywilna A. S.C. w dniu 15.10.2008 r. nabyła w Austrii pojazd [...] jako samochód ciężarowy N1 o nadwoziu VAN, z przewidzianą dopuszczalną prędkością 210 km/h i ładownością 545 kg. Tego samego dnia pojazd wyrejestrowano. W dacie wewnątrzwspólnotowego nabycia pojazdu posiadał on fabryczne miejsca do zamontowania drugiego rzędu siedzeń oraz pasów bezpieczeństwa, stałą przegrodę za przednimi siedzeniami i jeden rząd siedzeń - dla kierowcy i pasażera obok, stalową podłogę i okratowanie boczne szyb w części przeznaczonej do przewozu towarów. Zdaniem NUC w O., zmiany w pojeździe dokonane w celu zarejestrowania go jako pojazdu ciężarowego miały charakter nietrwały, odwracalny i nie zmieniły zasadniczego przeznaczenia pojazdu, jakim w zamyśle producenta był przewóz osób. Pojazd zarejestrowano po raz pierwszy w kraju w dniu 17.10.2008 r. jako samochód ciężarowy z dwoma miejscami siedzącymi. Podczas oględzin nie posiadał on okratowania szyb bocznych i metalowej blachy na podłodze za pierwszym rzędem siedzeń. Dodatkowo zauważono, że w wyciągu z danych z homologacji, w austriackim dowodzie rejestracyjnym oraz w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym nie ma mowy o istnieniu w przedmiotowym aucie metalowej blachy na podłodze czy okratowania szyb bocznych. Datę przemieszczenia pojazdu ustalono na dzień 16.10.2008 r., na podstawie oświadczeniem stron, co korelowało z datą pierwszego badania technicznego

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00