Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 maja 2017 r., sygn. I GSK 399/17

Podatek akcyzowy

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Lidia Ciechomska-Florek Sędzia NSA Hanna Kamińska Sędzia del. WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka (spr.) po rozpoznaniu w dniu 26 maja 2017 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 26 stycznia 2017 r., sygn. akt I SA/Rz 740/16 w sprawie ze skarg A. K. na decyzje Dyrektora Izby Celnej w Przemyślu z dnia [...] lipca 2016 r., nr [...], nr [...], nr [...], nr [...], z dnia [...] lipca 2016 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od A. K. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie 8100 (osiem tysięcy sto) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

I GSK 399/17

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 26 stycznia 2017 r., sygn. akt I SA/Rz 740/16, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie oddalił skargi A. K. na decyzje Dyrektora Izby Celnej w Przemyślu z dnia 19 lipca 2016 r., - nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za październik 2013 r.,

- nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za listopad 2013 r., - nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za grudzień 2013 r., - nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za styczeń 2014 r., oraz z dnia 25 lipca 2016 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za wrzesień 2013 r.

Sąd pierwszej instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia:

Naczelnik Urzędu Celnego w Rzeszowie decyzją z dnia 31 sierpnia 2015 r., nr [...] oraz decyzjami z dnia 6 sierpnia 2015 r., nr [...] oraz [...] określił A. K.(skarżącej) prowadzącej działalność pod nazwą A. wysokość zobowiązania w podatku akcyzowym za okres września, października, listopada, grudnia 2013 r. i stycznia 2014 r. w kwotach odpowiednio 682.593 zł, 1.397 zł i nadpłata w kwocie 295 zł, 13.845 zł, 18.647 zł i 21.639 zł, gdyż skarżąca w dniu 2 września 2013 r. dokonała na terytorium kraju sprzedaży 1500 kg suszu tytoniowego bez znaków akcyzy nieuprawnionemu podmiotowi to jest innemu niż podmiot prowadzący skład podatkowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy, a w okresie od 9 marca do 2 września 2013 r. sprzedała 58 kg suszu tytoniowego na rzecz nieuprawnionych podmiotów, innych niż podmioty prowadzące skład podatkowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy, a ponadto w miesiącu październiku 2013 r. dokonała sprzedaży suszu tytoniowego o łącznej wadze 6,49 kg, a nie jak określono w deklaracji podatkowej 7,80 kg, w miesiącu listopadzie 2013 r. dokonała sprzedaży suszu tytoniowego bez znaków akcyzy nieuprawnionym podmiotom, w grudniu 2013 r. skarżąca dokonała sprzedaży suszu tytoniowego bez znaków akcyzy nieuprawnionym podmiotom, w styczniu 2014 r. dokonała sprzedaży suszu tytoniowego bez znaków akcyzy nieuprawnionym podmiotom. Zdaniem organu pierwszej instancji skarżąca zajmowała się sprzedażą suszu tytoniowego, która skutkowała zarówno powstaniem obowiązku podatkowego, jak i rodziła obowiązek oznaczania wydanego do sprzedaży suszu tytoniowego znakami akcyzy oraz obowiązek ewidencyjny w zakresie rozchodu znaków skarbowych akcyzy. W ocenie organu w świetle definicji suszu tytoniowego obowiązującej do dnia 1 stycznia 2014 r. liście tytoniu oddzielone od łodygi i nawet wstępnie poddane procesowi suszenia, niebędące jeszcze wyrobami tytoniowymi, stanowią już susz tytoniowy. Bez znaczenia pozostaje dla tej klasyfikacji stopień ich zawilgocenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00