Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 24 marca 2017 r., sygn. I GSK 499/15

Podatek akcyzowy

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zofia Przegalińska (spr.) Sędzia NSA Hanna Kamińska Sędzia del. WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka Protokolant Agata Zdunek po rozpoznaniu w dniu 24 marca 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Spółki A od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 9 października 2014 r., sygn. akt V SA/Wa 647/14 w sprawie ze skargi Spółki A na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia [...] stycznia 2014 r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 9 października 2014 r., sygn. akt V SA/Wa 647/14, działając na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm., dalej: p.p.s.a.), oddalił skargę Spółki A na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia [...] stycznia 2014 r., w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym.

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy: Spółka dokonała w grudniu 2006 r. sprzedaży przed pierwszą rejestracją na terytorium kraju 3 pojazdów marki MITSUBISHI L200, o nadwoziu typu pickup. Zgodnie z fakturą VAT nr [...] z dnia [...] grudnia 2006 r. Podatnik sprzedał na rzecz X pojazd MITSUBISHI L200 Intense P, nr nadwozia [...], pojemność skokowa silnika 2.477 cm3, rok produkcji 2006, za kwotę 128.000,00 zł (w tym podatek od towarów i usług 23.081,97 zł). Pojazd ten został zakupiony przez podatnika na terytorium Niemiec w dniu 20 listopada 2006 r. (rachunek nr 322358) jako samochód używany z przebiegiem 10 km. W państwie członkowskim został po raz pierwszy dopuszczony do ruchu drogowego w dniu 20 listopada 2006 r. jako samochód ciężarowy w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym z otwartą skrzynią. Posiadał pięć miejsc siedzących i dopuszczalną masę całkowitą 2.850 kg. Napęd przenoszony był na obie osie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00