Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 4 kwietnia 2017 r., sygn. I GSK 613/15
W orzecznictwie sądowoadministracyjnym utrwalony jest pogląd, według którego dla klasyfikacji pojazdów i nadawania im poszczególnych kodów CN nie mają wiążącego charakteru dowody wymagane przez przepisy o ruchu drogowym, takie jak: opinia diagnosty, wpis w dowodzie rejestracyjnym czy wyciąg ze świadectwa homologacji, a jedynie klasyfikacja dokonywana w oparciu o CN.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Hanna Kamińska (spr.) Sędzia NSA Maria Myślińska Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski Protokolant Kacper Tybuszewski po rozpoznaniu w dniu 4 kwietnia 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. sp. z o.o. z siedzibą w R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 2 grudnia 2014 r. sygn. akt I SA/Rz 882/14 w sprawie ze skargi J. sp. z o.o. z siedzibą w R. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od [...] na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w R. 135 (słownie: sto trzydzieści pięć) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie wyrokiem z dnia 2 grudnia 2014 r., sygn. akt I SA/Rz 882/14, oddalił skargę "J." Sp. z o.o. z siedzibą w R. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia 30 lipca 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego.
Sąd I instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia:
W dniu 17 października 2008 r. "[...] dalej: skarżąca lub spółka - zakupiła na terenie Francji samochód marki Ford Fiesta. We francuskim dowodzie rejestracyjnym znajdował się zapis, że jest to samochód ciężarowy furgon z dwoma miejscami siedzącymi. Pojazd został w dniu 25 czerwca 2009 r. poddany pierwszym badaniom technicznym na terytorium kraju, w trakcie, których uprawniony diagnosta stwierdził, że jest to samochód ciężarowy, podrodzaj van, w którym znajdują się 2 miejsca siedzące.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right