Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 14 marca 2017 r., sygn. I GSK 1189/15
Związanie Naczelnego Sądu Administracyjnego granicami skargi kasacyjnej polega na tym, że jest on władny badać naruszenie jedynie tych przepisów, które zostały wyraźnie wskazane przez stronę skarżącą i nie może we własnym zakresie konkretyzować zarzutów skargi kasacyjnej, uściślać ich ani w inny sposób korygować.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Hanna Kamińska Sędzia NSA Maria Myślińska Sędzia del. WSA Dorota Dąbek (spr.) Protokolant Kacper Tybuszewski po rozpoznaniu w dniu 14 marca 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 12 grudnia 2014 r. sygn. akt V SA/Wa 2414/13 w sprawie ze skargi J. Z. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia [...] sierpnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 12 grudnia 2014r., sygn. akt V SA/Wa 2414/13 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę [...], na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia 29 sierpnia 2013r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym.
Powyższy wyrok Sądu I instancji zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych:
Dyrektor Izby Celnej w W. decyzją z dnia 29 sierpnia 2013r. nr [...] utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego II w Warszawie z dnia 11 czerwca 2012r. nr [...], określającą [...], zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki Audi Q7 na kwotę [...]zł.
W przeprowadzonym postępowaniu ustalono, że [...]w dniu 2 września 2010r. zakupił na terenie Niemiec pojazd marki Audi Q7 o nr nadwozia VIN: [...], poj. silnika 2967 cm3, rok produkcji 2009, za kwotę [...] euro. Pojazd został po raz pierwszy dopuszczony do ruchu drogowego (zarejestrowany) w państwie członkowskim w dniu 4 września 2009r., jako samochód osobowy, kategorii homologacyjnej M1G (osobowo - terenowy). W Niemczech dokonano też zmian w nabytym pojeździe, polegających na demontażu tylnej kanapy i ograniczeniu liczby przewożonych osób do dwóch (kierowca i pasażer). Dokonano również zmian polegających na wypłaszczeniu podłogi części towarowej, zaspawaniu miejsc mocowań tylnych foteli i pasów bezpieczeństwa oraz zablokowaniu tylnej pary drzwi. Zdemontowano także "wyposażenie wnętrza samochodu osobowego" oraz zamontowano okratowanie tylnych okien. Dokonana przebudowa spowodowała zmianę kategoryzacji pojazdu w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym z samochodu osobowego na pojazd ciężarowy z nadwoziem zamkniętym. Nie uległa zmianie europejska homologacja typu pojazdu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right