Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 18 stycznia 2017 r., sygn. I GSK 804/16

Uzasadnienie orzeczenia wojewódzkiego sądu administracyjnego powinno w związku z tym zawierać ocenę stanu faktycznego ustalonego przez organ podatkowy. Innymi słowy, nie wystarczy ograniczyć się do stwierdzenia, co ustaliły organy podatkowe, lecz niezbędne jest wskazanie, które ustalenia zostały przyjęte przez sąd pierwszy instancji, a które nie.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Myślińska Sędzia NSA Janusz Zajda Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski (spr.) Protokolant Szymon Janik po rozpoznaniu w dniu 18 stycznia 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. Spółki z o.o. z siedzibą w S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 24 lutego 2016 r. sygn. akt I SA/Gd 54/16 w sprawie ze skargi A. Spółki z o.o. z siedzibą w S. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w G. z dnia [...] lipca 2013 r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Gdańsku; 2. zasądza od Dyrektora Izby Celnej w Gdyni na rzecz A. Spółki z o.o. z siedzibą w S. 3.800 (trzy tysiące osiemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku wyrokiem z 24 lutego 2016 r., sygn. akt I SA/Gd 54/16, w wyniku rozpoznania skargi A. Sp. z o.o. w S. (dalej: spółka) na decyzje Dyrektora Izby Celnej w G. (dalej: Dyrektor IC) z [...] lipca 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego, uchylił zaskarżoną decyzję co do marca 2011 r. i oddalił skargę w pozostałej części.

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

W wyniku kontroli urzędu celnego spółki w zakresie zakupu i zużycia olejów smarowych oraz prawidłowości prowadzenia ewidencji za okres od 1 stycznia 2009 r. do 2 października 2012 r. ustalono, że: 21 kwietnia 2009 r. zostało zarejestrowane złożone przez spółkę zgłoszenie rejestracyjne w zakresie podatku akcyzowego. Nabywany przez spółkę olej smarowy wykorzystywany jest do układów hydraulicznych stosowanych we wtryskarkach. Spółka dokonywała zakupów oleju od: B., C. Sp. z o.o., D. Sp. z o. o. i E. SA., w okresie objętym kontrolą, zakupiła 160.189,29 l olejów smarowych (na podstawie dowodów dostawy; z kolei na podstawie ewidencji spółki wielkość ta wynosi 156.202 l). W wyniku analizy przedłożonych dokumentów stwierdzono rozbieżności, które dotyczyły niepełnych informacji prowadzonej ewidencji, umieszczenia w niej transakcji z zapłaconą akcyzą oraz różnic ilościowych zakupionego oleju. W ten sposób spółka nie spełniła warunków, które wymagane są przy zwolnieniu od akcyzy ze względu na przeznaczenie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00