Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 czerwca 2016 r., sygn. II OSK 2422/14

Skargę kasacyjną można oprzeć na następujących podstawach: naruszenie prawa materialnego przez błędną jego wykładnię lub niewłaściwe zastosowanie,naruszenie przepisów postępowania, jeżeli uchybienie to mogło mieć istotny wpływ na wynik sprawy.

Teza od Redakcji

 

Dnia 7 czerwca 2016 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Leszek Kamiński Sędziowie sędzia NSA Robert Sawuła /spr./ sędzia del. WSA Anna Szymańska Protokolant asystent sędziego Julia Słomińska po rozpoznaniu w dniu 7 czerwca 2016 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej R. Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 29 maja 2014 r. sygn. akt II SA/Go 213/14 w sprawie ze skargi R. Z. na postanowienie Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia grzywny w celu przymuszenia oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 29 maja 2014 r., II SA/Go 213/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny (powoływany dalej jako: WSA) w Gorzowie Wielkopolskim oddalił skargę R.Z. na postanowienie Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego (LWINB) z dnia [...] lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia grzywny w celu przymuszenia. Wyrok ten zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy:

Jak ustalił to w motywach swego wyroku sąd wojewódzki po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego w sprawie stanu technicznego budynku w [...] przy ul. [...], Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego (PINB) w Żaganiu wydał decyzję z dnia [...] maja 2006 r., nr [...] na mocy której nałożono na R. Z. − właścicielkę przedmiotowego obiektu − obowiązek przeprowadzenia, w terminie 90 dni od daty jej otrzymania, okresowych kontroli stanu technicznego instalacji gazowej, stanu technicznego i przydatności do użytkowania budynku mieszkalnego, jego estetyki oraz otoczenia. Wskazano jednocześnie, że kontrolą tą powinno być objęte badanie instalacji elektrycznej i piorunochronnej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochronnych od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów. Nadto zobowiązano R. Z. do dostarczenia w terminie 60 dni od daty otrzymania powyższej decyzji ekspertyzy technicznej stanu technicznego budynku mieszkalnego, która winna zawierać informacje dotyczące stanu technicznego elementów konstrukcyjnych budynku, pokrycia dachu, instalacji narażonych na działanie czynników atmosferycznych (rynien i rur spustowych, instalacji odgromowej), oświadczenie o możliwości dalszej eksploatacji obiektu lub o konieczności jego wyłączenia z użytkowania, oświadczenia o braku zagrożenia dla osób trzecich, spowodowanego stanem technicznym budynku lub w przypadku stwierdzenia powstania zagrożenia, określenie zakresu prac zabezpieczających, niezbędnych do wyeliminowania zagrożenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00