Wyrok NSA z dnia 8 marca 2016 r., sygn. II OSK 1679/14
Uzasadnienie prawne wyroku sprowadza się do stwierdzenia, że organ nie odniósł się do wszystkich zarzutów odwołania, a w szczególności organ nie odniósł się do zarzutu zawartego w odwołaniu, czy i jaki wpływ na wynik badań miał lub mógł mieć upływ czasu pomiędzy pobraniem prób do badania, a przystąpieniem do ich badania.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Robert Sawuła Sędziowie sędzia NSA Jerzy Stelmasiak /spr./ sędzia del. WSA Katarzyna Golat Protokolant asystent sędziego Rafał Jankowski po rozpoznaniu w dniu 8 marca 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Dolnośląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii we Wrocławiu od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 14 kwietnia 2014 r. sygn. akt II SA/Wr 793/13 w sprawie ze skargi W.P. na decyzję Dolnośląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii we Wrocławiu z dnia [...] sierpnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie nakazu wycofania z obrotu partii produktu żywnościowego 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu we Wrocławiu do ponownego rozpoznania, 2. zasądza od W.P. działającego pod firmą [...] na rzecz Dolnośląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii we Wrocławiu kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 14 kwietnia 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu po rozpoznaniu skargi W.P. działającego pod firmą "[...]" (dalej jako "skarżący") uchylił zaskarżoną decyzję Dolnośląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii we Wrocławiu z [...] sierpnia 2013 r. w przedmiocie nakazu wycofania z obrotu partii produktu "makrela wędzona".
W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że decyzją z 21 maja 2013 r. Powiatowy Lekarz Weterynarii w Kamiennej Górze nakazał skarżącemu wycofanie z obrotu produktu "makrela wędzona", wyprodukowanego 10 maja 2013 r., opatrzonego numerem partii [...], wielkość partii produkcyjnej 465,00 kg. Jednocześnie organ nakazał podjęcie właściwych działań w zakładzie w celu ustalenia przyczyn niezadowalających wyników, żeby zapobiec dalszemu występowaniu niedopuszczalnego zanieczyszczenia mikrobiologicznego, a także podjęcie działań naprawczych określonych w stosowanych procedurach opartych na zasadach HACCP, a także innych działań koniecznych dla ochrony zdrowia konsumenta. Decyzja została wydana po otrzymaniu przez organ 21 maja 2013 r. sprawozdania z badań mikrobiologicznych próbek pobranych w ramach kontroli urzędowej w kierunku obecności Listeria monocytogenes.