Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 maja 2016 r., sygn. I GSK 1522/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Zabłocka Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski (spr.) Protokolant Paulina Marchewka po rozpoznaniu w dniu 13 maja 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej D.S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w L. z dnia 3 grudnia 2013 r. sygn. akt I SA/Lu 609/13 w sprawie ze skargi D.S. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] marca 2013 r. nr [...] w przedmiocie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od D.S. na rzecz Ministra Finansów 180 (sto osiemdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie wyrokiem z 3 grudnia 2013 r., sygn. akt I SA/Lu 609/13 oddalił skargę D. S. (dalej: wnioskodawca lub skarżący) na interpretację indywidualną Ministra Finansów z [...] marca 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego.

Sąd I instancji wskazał, że we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zamierza udostępnić w punktach hurtowej sprzedaży liści tytoniu klientom maszynę do cięcia papieru, za pomocą której klienci, będą mieli darmową możliwość zniszczenia sobie zakupionych u wnioskodawcy liści tytoniu. Liście kupowane u wnioskodawcy to suche i nieprzetworzone liście tytoniu, nienadające się do palenia, całe, niebędące nigdy wyrobem tytoniowym w myśl dyrektywy Rady UE 2011/64/UE z dnia 21 czerwca 2011 r. w sprawie struktury oraz stawek akcyzy stosowanych do wyrobów tytoniowych (Dz. Urz. UE L 176 z 5.07.2011 r., s. 24; dalej: dyrektywa tytoniowa). Będą to liście nieprzetworzone i nienadające się do palenia. Wnioskodawca nie jest producentem tytoniu, nigdy nie będzie dokonywał żadnych czynności mających na celu przekształcenie suchych i nieprzetworzonych liści tytoniu w wyrób tytoniowy, bądź w wyrób przemysłowy przeznaczony do sprzedaży detalicznej. Na ladzie, umieszczone będą przepisy na tradycyjne sposoby zastosowania nieprzetworzonych liści tytoniu, np. do oprysku roślin wywarem z pociętego tytoniu, jako ściółka dla zwierząt, ptactwa, na miły zapach w domu, itp. Wnioskodawca dodatkowo wyjaśnił, że posiada status pośredniczącego podmiotu tytoniowego, że sprzedawane liście tytoniu nie są odpadami tytoniowymi, będącymi pozostałościami liści tytoniu, ani produktami ubocznymi uzyskanymi podczas przetwarzania tytoniu lub produkcji tytoniu, ani nie są to papierosy, cygaretki, cygara i nie nadają się do palenia, nie będą one pocięte, inaczej podzielone, poskręcane, skręcone, sprasowane w postaci bloków. Liście tytoniu sprzedawać będzie całe, a także woreczek, aby klient sam sobie zapakował pocięte liście do woreczka. Sprzedawane liście tytoniu nie nadają się do palenia ze względu na ich specyfikę fizykochemiczną. W toku prostych czynności liście te nie mogą zostać użyte do palenia, ani przystosowane do palenia, albowiem wymaga to szeregu czynności, których nie można przeprowadzić w warunkach domowych takich jak: fermentacja, odpiaszczenie, odżyłowanie).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00