Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 maja 2016 r., sygn. I GSK 1478/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Zabłocka Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski (spr.) Protokolant Paulina Marchewka po rozpoznaniu w dniu 13 maja 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J.J. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w S. z dnia 7 maja 2014 r. sygn. akt I SA/Sz 1139/13 w sprawie ze skargi J.J. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w S. z dnia [...] sierpnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od J.J. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w S. 1800 (tysiąc osiemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie wyrokiem z 7 maja 2014 r., sygn. akt I SA/Sz 1139/13, oddalił skargę J. J. (dalej: skarżący) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Szczecinie z [...] sierpnia 2013 r. w przedmiocie podatku akcyzowego.

Sąd I instancji rozstrzygał w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Skarżący 26 czerwca 2009 r. nabył w Niemczech samochód marki BMW X5, a następnie przemieścił go na terytorium kraju, gdzie 7 lipca 2009 r. złożył wniosek o jego rejestrację jako samochodu ciężarowego. Do wniosku o rejestrację pojazdu załączył m.in.: umowę kupna-sprzedaży pojazdu; niemiecki dowód rejestracyjny pojazdu, w którym wskazano w części I - w polu 5: "samochód ciężarowy, nadwozie zamknięte skrzyniowe", w polu S.1. (liczba miejsc siedzących włącznie z kierowcą): 5, w polu 22 - "do holowania przyczep do transportu łodzi, szybowców, koni", zaś w części II — w polu 25 - "dotychczasową kartę pojazdu CS024667 unieważniono i wręczono"; zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z 2 lipca 2009 r., w którym wskazano ilość miejsc siedzących - 5; dokument VAT - 25 z 7 lipca 2009 r.

W trakcie postępowania podatkowego organ uzyskał informację od generalnego importera w Polsce pojazdów marki BMW - BMW Group Polska, że sporny pojazd został wyprodukowany na podstawie europejskiej homologacji osobowej o typie M1G, czyli jako osobowy (terenowy) pojazd, który posiadał: 5 miejsc siedzących w dwóch rzędach siedzeń z 5 miejscami kotwienia foteli, 5 pasów bezpieczeństwa, 4 drzwi, rodzaj nadwozia - sedan oraz był całkowicie przeszklony i nie posiadał przegrody.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00