Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 sierpnia 2016 r., sygn. I GSK 253/15

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz (spr.) Sędziowie NSA Zofia Przegalińska Henryk Wach Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 4 sierpnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 25 września 2014 r. sygn. akt I SA/Wr 2027/14 w sprawie ze skargi W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu z dnia [...] czerwca 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od W. K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu kwotę 1200 (tysiąc dwieście) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 25 września 2014 r. sygn. akt I SA/Wr 2027/14 oddalił skargę W. K. na Dyrektora Izby Celnej We Wrocławiu z dnia [...] czerwca 2014 r.

Naczelnik Urzędu Celnego we Wrocławiu w wyniku przeprowadzenia postępowania podatkowego, ustalił, iż skarżący samochód marki Mercedes - Benz Vito zakupił na terenie Niemiec w dniu 20 listopada 2009 r. za kwotę 11. 316, 00 euro, gdzie pojazd był zarejestrowany jako samochód osobowy, z 9 miejscami siedzącymi.

Z informacji uzyskanej od Mercedes - Benz Warszawa sp. z o.o. - generalnego importera na Polskę samochodów marki Mercedes, wynikało, że auto, którego dotyczyło zapytanie zostało wyprodukowane jako pojazd osobowy kategorii M1, w oparciu o świadectwo homologacji nr e9*2001/116*0048, na zamówienie z rynku niemieckiego, o rozstawie osi 3200 mm, nadwoziu przeszklonym w całości, liczbie miejsc siedzących i pasów bezpieczeństwa wynoszącej dziewięć (kierowca plus ośmiu pasażerów) oraz braku fabrycznej przegrody oddzielającej przestrzeń pasażerską od ładunkowej. Ponadto z załącznika do przeprowadzonego badania technicznego wynikało, że w pojeździe zamontowano hydrauliczną windę z mocowaniami dla wózków inwalidzkich, zamontowano dodatkowe siedzenia zwiększając tym samym liczbę miejsc siedzących do 9 osób, siedzenia i pasy bezpieczeństwa zamontowano na fabrycznych punktach kotwiczenia, które pojazd posiadał, wykonano otwory okienne oraz tapicerkę, przesunięto przegrodę rozdzielającą część pasażerską od ładunkowej. Mając na uwadze powyższe okoliczności oraz posiłkując się dowodem z oględzin i zeznań świadka, organ pierwszej instancji uznał, że przedmiotowy pojazd spełnia kryteria zaklasyfikowania do kodu CN 8703, tj. jako samochodu przeznaczonego zasadniczo do przewozu osób i określił skarżącemu zobowiązanie podatkowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00