Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 6 lipca 2016 r., sygn. I GSK 1606/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Robotowska Sędzia NSA Henryk Wach (spr.) Sędzia NSA Janusz Zajda Protokolant asystent sędziego Elżbieta Jabłońska-Gorzelak po rozpoznaniu w dniu 6 lipca 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 7 maja 2014 r. sygn. akt V SA/Wa 2292/13 w sprawie ze skargi J. Z. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] lipca 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od J. Z. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w W. 500 (pięćset) złotych tytułem częściowego zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z 7 maja 2014 r., sygn. akt V SA/Wa 2292/13 oddalił skargę J. Z. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z [...] lipca 2013 r., w przedmiocie podatku akcyzowego.
Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy:
Dyrektor Izby Celnej w W. decyzją z [...] lipca 2013 r. nr [...] utrzymał w mocy rozstrzygnięcie Naczelnika Urzędu Celnego II w W. z [...] sierpnia 2012 r., określające zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w kwocie 27.675,00 zł., z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego.
Stwierdził, iż skarżący, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą "L." w W., w dniu [...] czerwca 2010 r. kupił na terenie Niemiec samochód marki M. B. [...] o poj. silnika 2987 cm3, rok prod. 2008, za kwotę 36.500 euro. W Niemczech też dokonano zmian w nabytym pojeździe, polegających na demontażu tylnej kanapy i ograniczeniu liczby miejsc siedzących do dwóch (kierowca i pasażer). Dokonano również zmian polegających na separacji za siedzeniem kierowcy i przednim siedzeniem pasażera, zespawaniu miejsc mocowań tylnych foteli i pasów bezpieczeństwa oraz zablokowaniu tylnej pary drzwi. Dokonana przebudowa spowodowała zmianę kategoryzacji pojazdu w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym z samochodu osobowego na ciężarowy z nadwoziem zamkniętym. Nie uległa zmianie europejska homologacja typu pojazdu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right