Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 24 maja 2016 r., sygn. I GSK 1512/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz (spr.) Sędzia NSA Andrzej Kisielewicz Sędzia del. WSA Walentyna Długaszewska Protokolant Marta Zawadzka-Zasuwik po rozpoznaniu w dniu 24 maja 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [a] [a] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w [a] z dnia 15 maja 2014 r. sygn. akt I SA/Sz 200/14 w sprawie ze skargi [a] [a] na decyzję Dyrektora Izby Celnej w [a] z dnia [a]r. nr [a] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od [a] [a] na rzecz Dyrektora Izby Celnej w [a] kwotę 1200 (tysiąc dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w S. wyrokiem z dnia 15 maja 2014 r., sygn. akt I SA/Sz 200/14 oddalił skargę L. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w S. z dnia [...] r. w przedmiocie podatku akcyzowego.

Sąd I instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia:

Naczelnik Urzędu Celnego w S. w dniu [...] r. wydał decyzję, w której określił zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w kwocie [...] zł z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego N. N. o numerze nadwozia [...], roku produkcji [...] i pojemności silnika [...] cm3.

Dyrektor Izby Celnej w S. rozpoznając odwołanie od powyższej decyzji, uchylił ją wskazując, iż organ I instancji nie przedstawił dowodów, na podstawie których ustalił, że pojazd był samochodem osobowym.

Ponownie rozpoznając sprawę organ I instancji dokonał oględzin przedmiotowego pojazdu, na podstawie których stwierdzono, że pojazd posiada: nadwozie typu pickup, które składało się z zamkniętej przeszklonej kabiny pasażerskiej oraz oddzielnej skrzyni ładunkowej. W przestrzeni pasażerskiej stwierdzono obecność 4 drzwi wyposażonych w elektryczne mechanizmy opuszczania szyb. Przednie drzwi pojazdu były od wewnątrz pokryte elementami z tworzywa sztucznego oraz ze skóry, natomiast drzwi tylne tworzywem sztucznym. Tylna ściana przedziału pasażerskiego (za drugim rzędem siedzeń) posiadała panel szklany. W przedziale pasażerskim znajdowało się 5 miejsc siedzących tj. pierwszy rząd z 2 miejscami siedzącymi dla kierowcy i pasażera oraz drugi rząd - kanapa dzielona z 3 miejscami siedzącymi. Siedzenia pokryte były tapicerką skórzaną. Pojazd wyposażony był w pasy bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc siedzących. W przestrzeni pasażerskiej stwierdzono oświetlenie wielopunktowe. Ponadto samochód posiadał klimatyzację, regulowane i podgrzewane lusterka boczne, radio z 4 głośnikami oraz odtwarzacz CD, poduszki powietrzne 4 szt. (z przodu dla kierowcy i pasażera oraz w bocznych słupkach), GPS, system ABS, spryskiwacze reflektorów, wysuwany pojemnik z uchwytem na napoje pomiędzy siedzeniem kierowcy a pasażera. Samochód posiadał również automatyczną skrzynię biegów, aluminiowe felgi kół, szyberdach, i relingi dachowe nad kabiną pasażerską, resorowane zawieszenie oraz napęd na wszystkie koła. Długość rozstawu osi pojazdu - mierzona od środka osi koła przedniego do środka osi koła tylnego - wynosiła 320,5 cm, - wewnętrzna długość skrzyni ładunkowej - mierzona od stałej przegrody do końca tylnej części załadunkowej wynosiła 150 cm, natomiast wewnętrzna długość skrzyni ładunkowej po pomiarze dokonanym wraz z otwartą tylną burtą wynosiła 207 cm.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00