Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 24 maja 2016 r., sygn. I GSK 1570/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz (spr.) Sędzia NSA Andrzej Kisielewicz Sędzia del. WSA Walentyna Długaszewska Protokolant Marta Zawadzka-Zasuwik po rozpoznaniu w dniu 24 maja 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w K. z dnia 18 czerwca 2014 r. sygn. akt I SA/Ke 216/14 w sprawie ze skargi S. K. R. w B. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [a] r. nr [a] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

UZASADENIENIE

Wojewódzki Sąd Administracyjny w K. wyrokiem z dnia 18 czerwca 2014 r., sygn. akt I SA/Ke 216/14 w sprawie ze skargi S. K. R. w B. uchylił zaskarżoną decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. i decyzję ją poprzedzającą organu I instancji z dnia [...] r.

Sąd I instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia:

Organ odwoławczy, na podstawie okazanej podczas kontroli obrotu olejem napędowym w zakresie podatku akcyzowego za okres od [...]r. do [...]r. dokumentacji księgowej ustalił, że skarżąca dokonywała zakupu oleju napędowego wyłącznie od firmy S. P. S.A. z siedzibą w K.. Jak wynikało z dokumentów Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w K. nabyty olej znajdujący się w zbiorniku magazynowym nie spełnia parametru jakościowego określonego w rozporządzeniu Ministra Gospodarki dnia 9 grudnia 2008 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. z 2008 r. Nr 221, poz. 1441 ze zm. - j.t.). W dwóch próbkach oleju napędowego (próbka podstawowa oraz kontrolna) pobranych w dniu [...] r. na stacji paliw S., z dystrybutora nr 2 połączonego bezpośrednio z komorą o pojemności 8000 litrów zbiornika magazynowego, z partii 3326 litrów oleju napędowego znajdującego się w tym dniu w zbiorniku, stwierdzono niezgodności w zakresie temperatury zapłonu, która dla próbki podstawowej wynosiła 44°C, natomiast dla próbki kontrolnej 41°C, podczas gdy wymagana temperatura wynosi 55°C przy tolerancji 52,9°C.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00