Wyrok NSA z dnia 10 marca 2016 r., sygn. I FSK 1492/14
Regulacja przyjęta w art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT odnosi się także do dostaw realizowanych na terytorium kraju.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Arkadiusz Cudak, Sędzia NSA Ryszard Pęk (sprawozdawca), Sędzia NSA Roman Wiatrowski, Protokolant Janusz Bielski, po rozpoznaniu w dniu 10 marca 2016 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej L. z siedzibą w D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 22 kwietnia 2014 r. sygn. akt III SA/Wa 2040/13 w sprawie ze skargi L. z siedzibą w D. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia 19 czerwca 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy dokonania zwrotu podatku od towarów i usług za okres od października do grudnia 2011 r. 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości, 2) uchyla zaskarżoną decyzję w całości, 3) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w W. na rzecz L. z siedzibą w D. kwotę 9.417 (dziewięć tysięcy czterysta siedemnaście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania za obie instancje.
Uzasadnienie
1. Wyrok sądu I instancji.
1. Zaskarżonym wyrokiem z 22 kwietnia 2014 r. (sygn. akt III SA/Wa 2040/13) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę L. z siedzibą w D. (dalej nazwana "skarżącą spółką") na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z 9 czerwca 2013 r., nr [...] w przedmiocie odmowy dokonania zwrotu podatku od towarów i usług za okres od października do grudnia 2011 r.
2. Przedstawiony przez sąd I instancji przebieg postępowania podatkowego.
2.1. Sąd I instancji, przedstawiając przebieg postępowania podatkowego wskazał, że Naczelnik Urzędu Skarbowego w W. (zwany dalej "organem I instancji") decyzją z 4 stycznia 2013r. odmówił skarżącej spółce zwrotu podatku od towarów i usług za okres od października do grudnia 2011 r.
2.2. Organ I instancji ustalił, że skarżąca spółka na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej odpłatnie udostępniała karty paliwowe, wystawione przez firmę I., które używane były przez kierowców polskich firm transportowych do tankowania oleju napędowego do swoich pojazdów samochodowych. Uiszczała także pełną należność wraz z naliczonym podatkiem za paliwo zakupione na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tankowane do pojazdów należących do podmiotów trzecich (przewoźników z Polski), posługujących się kartami paliwowymi wystawionymi przez I., a następnie obciążała kosztami zakupu paliwa przewoźników z Polski w kwocie netto doliczając prowizję w wysokości 2% kwoty netto.