Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 9 stycznia 2015 r., sygn. II OSK 1409/13

 

Dnia 9 stycznia 2015 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Andrzej Gliniecki sędzia NSA Leszek Kamiński sędzia del. WSA Dorota Dąbek /spr/ Protokolant asystent sędziego Anna Górska po rozpoznaniu w dniu 9 stycznia 2015 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej P. L. i H. L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 22 lutego 2013 r. sygn. akt IV SA/Wa 2396/12 w sprawie ze skargi P. L. i H. L. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 22 lutego 2013r., sygn. akt IV SA/Wa 2396/12 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę P. L. i H. L. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] lipca 2012r. nr [...] w przedmiocie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej.

Powyższy wyrok zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych:

W dniach od 12 lipca do 4 sierpnia 2011r. Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska przeprowadził kontrolę w firmie [...] s.c., prowadzonej przez P. L. i H. L., pod kątem przestrzegania przepisów z zakresu ochrony środowiska. Z protokołu kontroli Nr [...]wynika, iż podczas oględzin na placu magazynowym na działce nr [...] ujawniono siedem pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz trzy połówki karoserii. Ponadto na kontrolowanej posesji znajdowały się części samochodowe, tj. drzwi, tylne mosty i belki. W trakcie kontroli w dniu 4 sierpnia 2011r. P. L. i H. L. złożyli ustną informację do protokołu kontroli podając, że pojazdy marki Ford Transit, Opel Movano, Fiat Ducato, Renault Master oraz Renault Kangoo zostały zakupione w Niemczech. Pojazdy nie posiadały elementów wyposażenia i części niebezpiecznych, tzn. silnika, akumulatora, płynów oraz olejów eksploatacyjnych i zostały zakupione z przeznaczeniem do sprzedaży w całości lub jako elementy cięte. Odnośnie karoserii samochodowych P. L. i H. L. wyjaśnili, że zostały zakupione w Niemczech z przeznaczeniem do późniejszej odsprzedaży jako elementy cięte.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00