Wyrok NSA z dnia 3 lutego 2015 r., sygn. II OSK 1630/13
Wykładnia przytoczonych wyżej przepisów prowadzi do wniosku, że rzecznik dyscyplinarny inicjując postępowanie dyscyplinarne ma na celu sprawowanie nadzoru przy wykonywaniu zawodu przez poszczególnych członków samorządu ze względu na ochronę interesu publicznego.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Jerzy Stelmasiak, Sędziowie sędzia NSA Elżbieta Kremer, sędzia del. WSA Anna Szymańska (spr.), , Protokolant starszy asystent sędziego Tomasz Godlewski, po rozpoznaniu w dniu 3 lutego 2015 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Zastępcy Rzecznika Dyscyplinarnego Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 11 kwietnia 2013 r. sygn. akt IV SA/Po 38/13 w sprawie ze skargi Zastępcy Rzecznika Dyscyplinarnego Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu na postanowienie Wojewody Wielkopolskiego z dnia [...] listopada 2012 r. nr [...] w przedmiocie zwrotu wniosku o udostępnienie informacji z ewidencji ludności 1. uchyla zaskarżony wyrok, a także postanowienie Wojewody Wielkopolskiego z dnia [...] listopada 2012 r. nr [...] oraz poprzedzające je postanowienie Prezydenta Miasta Poznania z dnia [...] września 2012 r., nr [...] 2. zasądza od Wojewody Wielkopolskiego na rzecz Zastępcy Rzecznika Dyscyplinarnego Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 11 kwietnia 2013 r. (sygn. akt IV SA/Po 38/13) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę Zastępcy Rzecznika Dyscyplinarnego Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu na postanowienie Wojewody Wielkopolskiego z dnia [...] listopada 2012 r. (nr [...]) w przedmiocie zwrotu wniosku o udostępnienie informacji z ewidencji ludności.