Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 14 kwietnia 2015 r., sygn. I GSK 845/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Jagielska Sędzia NSA Anna Robotowska (spr.) Sędzia NSA Gabriela Jyż Protokolant Michał Stępkowski po rozpoznaniu w dniu 24 marca 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej G. S.A. w G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 26 lutego 2013 r. sygn. akt I SA/Gd 100/13 w sprawie ze skargi G. S.A. w G. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w G. z dnia [...] marca 2010 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty w opłacie paliwowej 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od G. w G. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w G. 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku wyrokiem z dnia 26 lutego 2013 r. w sprawie ze skargi G. L. S.A. z siedzibą w G. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w G. z dnia [...] marca 2010 r. w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w opłacie paliwowej, oddalił skargę.

I

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym.

Dnia 11 listopada 2004 r. roku grupa L. S.A. (dalej: skarżąca lub spółka), z siedzibą w G. dokonała zgłoszenia celnego, wnioskując o objęcie procedurą dopuszczenia do obrotu oleju napędowego do innych celów o zawartości siarki w masie 0,15%. Przedmiotowy towar zgłoszono według kodu Taric 2710 19 45 00 z zastosowaniem zerowej stawki celnej.

Pismem z dnia 22 października 2009 r., strona zwróciła się do Naczelnika Urzędu Celnego w G. z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w opłacie paliwowej z tytułu importu oleju napędowego i jej zwrot, ponieważ sprowadzony olej napędowy został w całości wykorzystany jako komponent do produkcji oleju opałowego. Zdaniem strony nie została więc wypełniona dyspozycja przepisu art. 37h ust. 1 ustawy z dnia 14 listopada 2003 r. O autostradach płatnych oraz o krajowym funduszu drogowym - (Dz. U. 217, poz. 2124), gdyż olej nie został przeznaczony (wykorzystany) do napędu pojazdów poruszających się po drogach publicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00