Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 24 marca 2015 r., sygn. I GSK 439/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Jagielska Sędzia NSA Anna Robotowska Sędzia NSA Gabriela Jyż (spr.) Protokolant Michał Stępkowski po rozpoznaniu w dniu 24 marca 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. N. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. z dnia 28 listopada 2012 r. sygn. akt I SA/Gd 847/12 w sprawie ze skargi M. N. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w G. z dnia [...] czerwca 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M. N. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w G. 2700 (dwa tysiące siedemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. wyrokiem z dnia 28 listopada 2012 r. oddalił skargę M. N. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w G. z dnia [...] czerwca 2012 r. w przedmiocie podatku akcyzowego.
Stan sprawy przyjęty przez Sąd I instancji przedstawiał się następująco:
z otrzymanych ze Starostwa Powiatowego w S. G. dokumentów wynikało, że skarżący w dniu 25 lutego 2011 r., kupił od niemieckiego kontrahenta samochód marki Mercedes - Benz AMG SL 65, rok produkcji 2010 za kwotę 75.000 euro. Pojazd ten w dniu 14 czerwca 2011 r. został na terenie Niemiec przerejestrowany z samochodu osobowego na samochód pomocy drogowej i w tym samym dniu w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego przemieszczono go do kraju oraz wykonano badanie techniczne. W wydanym przez uprawnionego diagnostę załączniku do zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym stwierdzono, że przedmiotowy samochód nie został przystosowany do ciągnięcia przyczep. Na wniosek strony w dniu 15 czerwca 2011 r., zarejestrowano samochód jako dwuosobowy pojazd specjalny - pomoc drogowa.
W toku wszczętego postępowania podatkowego Naczelnik Urzędu Celnego w G. ustalił na podstawie informacji uzyskanych z niemieckiego urzędu komunikacji, że w dniu 14 czerwca 2011 r. nastąpiła zmiana klasyfikacji pojazdu na pojazd pomocy drogowej zaś jego pierwotną klasyfikacją był samochód do przewozu osób w wersji kabriolet - limuzyna. Zmiana klasyfikacji nastąpiła na podstawie przepisów niemieckiego prawa o ruchy drogowym, nie wymagających przebudowy pojazdu, oraz stwierdzenia posiadania wymaganego przepisami wyposażenia. W wyniku przeprowadzonych oględzin pojazdu oraz treści kopii oświadczenia Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów A.-R. s.c. stwierdzającego dokonanie zmian konstrukcyjnych w pojeździe z samochodu specjalnego na samochód osobowy, organ ustalił, że sporny pojazd posiadał cechy konstrukcyjne i wyposażenie charakterystyczne dla samochodów objętych pozycją CN 8703. Był to ultra sportowy, bardzo ekskluzywny, dwuosobowy roadster z silnikiem widlastym, dwunastocylindrowym i dwiema sprężarkami o mocy 612 KM w nadwoziu typu kabriolet ze składanym sztywnym dachem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right