Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 27 czerwca 2014 r., sygn. II OSK 186/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Leszek Kamiński (spr.) Sędziowie NSA Andrzej Gliniecki del. NSA Jerzy Stankowski Protokolant starszy sekretarz sądowy Agnieszka Kuberska-Pellegrino po rozpoznaniu w dniu 27 czerwca 2014r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej D. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 9 października 2012 r. sygn. akt IV SA/Wa 725/12 w sprawie ze skargi D. K. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 20 lutego 2012 r. nr DKR-4204-21d2/10/kc w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania z tytułu opłaty za brak sieci w 2006 r. oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 9 października 2012 r., sygn. akt II SA/Ol 538/12, oddalił skargę D. K. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 20 lutego 2012 r., nr DKR-4204-21d2/10/kc, w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania z tytułu opłaty za brak sieci w 2006 r.

W motywach wyroku Sąd powołał się na następujący stan faktyczny sprawy:

Decyzją z dnia 18 października 2011 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska określił wysokość zobowiązania D. K. z tytułu opłaty za brak sieci za 2006 r. w wysokości 12 673 zł.

Po rozpatrzeniu wniosku D. K. o ponowne rozpatrzenie sprawy decyzją z dnia 20 grudnia 2012 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska utrzymał w mocy decyzję własną z dnia 18 października 2011 r. W uzasadnieniu organ motywował, że D. K., prowadzący w 2006 r. działalność gospodarczą pod nazwą "..." D. K. w Gnieźnie, złożył Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska dnia 7 czerwca 2006 r. zawiadomienie o działalności w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia pojazdów, zgodnie z art. 13 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji ( Dz. U. nr 25, poz. 202), w którym oznajmił, że wziął na siebie obowiązek zapewnienia sieci zbierania pojazdów. Skarżący poinformował także, iż w zakresie tworzenia sieci współpracuje z P. S. R. P. Sp. z o.o. Przedstawił także wykaz adresów stacji demontażu i punktów zbierania pojazdów wchodzących w skład sieci zbierania pojazdów organizowanej w jego imieniu przez PSRP Sp. z o.o. D. K. nie złożył jednak do GIOŚ rocznego sprawozdania o wysokości należnej opłaty za brak sieci, wymaganego w art. 15 ustawy o recyklingu pojazdów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00