Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 listopada 2014 r., sygn. I GSK 1358/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia NSA Dariusz Dudra Sędzia del. WSA Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz (spr.) Protokolant Konrad Piasecki po rozpoznaniu w dniu 4 listopada 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej T. Spółki z o.o. w O. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w K. z dnia 13 czerwca 2013 r. sygn. akt I SA/Ke 730/12 w sprawie ze skargi T. Spółki z o.o. w O. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] listopada 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od T. Spółki z o.o. w O. K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w K. 450 (czterysta pięćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Objętym skargą kasacyjną wyrokiem z dnia 13 czerwca 2013 r., sygn. akt I SA/Ke 730/12 Wojewódzki Sąd Administracyjny w K. oddalił skargę T. Spółki z o.o. w O. K. (dalej: Spółka, skarżąca) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] listopada 2012 r., nr [...] w przedmiocie zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za lipiec 2007 r.

Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd I instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia:

Decyzją z dnia [...] listopada 2012 r. Dyrektor Izby Celnej w K. (w skrócie: DIC) utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w K. z dnia [...] sierpnia 2012 r. określającą Spółce zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym za lipiec 2007 r. w wysokości 4.927,00 zł. Z uzasadnienia decyzji DIC wynika, że w lipcu 2007 r. Spółka sprzedała 2.787,14 l oleju opałowego przeznaczonego na cele opałowe bez uzyskania od nabywców oświadczeń o treści w rozumieniu § 4 ust. 1-3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 z późn. zm.), dalej: "rozporządzenie z dnia 22 kwietnia 2004 r.". Skutkowało to utratą przez Spółkę uprawnienia do zastosowania obniżonej (preferencyjnej) stawki podatku akcyzowego w wysokości 232,00 zł/1.000 l i zastosowaniem stawki akcyzy w wysokości 2.000 zł od 1.000 litrów gotowego wyrobu, przewidzianej w art. 65 ust. 1a pkt 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm.), dalej: "u.p.a.". Organ II instancji wskazał, że stwierdzone wady oświadczeń (polegające m.in. na nie podpisaniu oświadczenia przez nabywcę oleju opałowego) są równoznaczne z ich brakiem. Wskazał ponadto, że do postępowania podatkowego włączono materiał dowodowy zebrany w postępowaniu karno-skarbowym, prowadzonym przeciwko prezesowi Spółki, z którego wynika fałszowanie oświadczeń na stacji paliw Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00