Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 listopada 2014 r., sygn. I GSK 1269/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Dariusz Dudra (spr.) Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędzia del. WSA Danuta Kuchta Protokolant Anna Fyda-Kawula po rozpoznaniu w dniu 26 listopada 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M.D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. z dnia 8 maja 2013 r. sygn. akt III SA/Gl 1939/12 w sprawie ze skargi M.D. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] października 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M.D. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w K. 450 (słownie: czterysta pięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 8 maja 2013 r. sygn. akt III SA/Gl 1939/12 Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. oddalił skargę M.D. (dalej: skarżący) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] października 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego.

Sąd I instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia faktyczne. Naczelnik Urzędu Celnego w C. wezwał skarżącego do przedłożenia dokumentów związanych z nabyciem wewnątrzwspólnotowym samochodu marki MITSUBISHI OUTLANDER, nr nadwozia [...], jego stanem technicznym oraz do wskazania daty przemieszczenia pojazdu z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju. W odpowiedzi skarżący wyjaśnił, że sporny samochód przekroczył granicę 5 maja 2011 r. Samochód ten na podstawie świadectwa homologacji nr [...], był dopuszczony do ruchu w Danii jako ciężarowy (dostawczy), przeznaczony do przewozu towarów. Posiadał jeden rząd siedzeń (dwa miejsca) oddzielone od przestrzeni przeznaczonej do przewozu towarów przegrodą zamontowaną na stałe, a długość przestrzeni towarowej była znacznie większa od połowy rozstawu osi. Po sprowadzeniu samochodu do Polski został on przystosowany do przewozu pięciu osób i tak został zarejestrowany. W trakcie oględzin samochodu stwierdzono, że jest to pojazd o jednobryłowym zamkniętym, samonośnym nadwoziu, całkowicie przeszklonym, pierwszy i drugi rząd szyb uchylane są elektrycznie, szyby w tylnych drzwiach są przyciemniane, samochód czterodrzwiowy, tylne drzwi uchylne, samochód posiada pojedynczą, zintegrowaną przestrzeń do przewozu 5 osób, w przedziale kierowcy znajdują się dwa miejsca siedzące, za którymi zamontowana jest trzyosobowa kanapa, wszystkie miejsca wyposażone w pasy bezpieczeństwa, miejsca siedzące obite skóropodobnym materiałem tapicerskim, boczne drzwi tapicerowane, 4 poduszki powietrzne, dwie kurtyny, centralny zamek, alufelgi, oświetlenie, dywaniki, radio z odtwarzaczem CD, nagłośnienie w drzwiach bocznych, tapicerka podsufitki w kolorze szarym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00