Wyrok NSA z dnia 12 czerwca 2014 r., sygn. II GSK 667/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kuba Sędzia NSA Jan Bała Sędzia del. WSA Zbigniew Czarnik (spr.) Protokolant Jerzy Stelmaszuk po rozpoznaniu w dniu 12 czerwca 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 8 grudnia 2012 r. sygn. akt V SA/Wa 1809/12 w sprawie ze skargi J. G. na rozstrzygnięcie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia [...] kwietnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania pomocy finansowej ze środków z budżetu Unii Europejskiej oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny W. (dalej: WSA w W. lub Sąd I instancji) wyrokiem z dnia 8 grudnia 2012 r., sygn. akt V SA/Wa 1809/12 oddalił skargę J. G. na rozstrzygnięcie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (dalej: Agencja) z dnia [...] kwietnia 2012 r., nr [...] o odmowie przyznania pomocy finansowej ze środków z budżetu Unii Europejskiej.
Wyrok ten wydano w następującym stanie sprawy:
Podaniem z dnia [...] lutego 2010 r. J. G. wystąpił do W. Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w P. (dalej: WOR ARiMR) o dofinansowanie w ramach środka 2.1 "Inwestycje w chów i hodowlę ryb" z Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013" realizacji operacji "Budowa stawu do produkcji ryb z infrastrukturą zewnętrzną". Z uwagi na stwierdzone braki wniosku organ wezwał wnioskodawcę do ich uzupełnienia w określonym szczegółowo zakresie.
Po rozpatrzeniu wniosku Prezes Agencji odmówił wnioskodawcy przyznania pomocy finansowej. Uznał, że w wyznaczonym terminie nie dokonano wymaganych korekt wniosku. Wnioskodawca nie usunął w kosztorysie kosztów transportu urobku poza teren obiektu, nie zmniejszył kosztów ogólnych, nie poprawił zestawienia rzeczowo-finansowego, błędnie obliczył kwotę dofinansowania, błędnie wypełnił studium wykonalności, nie dołączył planu sytuacyjnego, a w kosztorysie przyjął zawyżony koszt wykonania pomiarów przy wykopach fundamentowych wskutek zastosowania błędnego kodu KNR.