Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 27 lutego 2014 r., sygn. I FSK 597/13
Nieodpłatne wydanie klientom nagród (w ramach programu lojalnościowego) wypełnia znamiona dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 u.p.t.u.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Barbara Wasilewska, Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz (sprawozdawca), Sędzia NSA Janusz Zubrzycki, Protokolant Marek Kleszczyński, po rozpoznaniu w dniu 27 lutego 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 16 października 2012 r. sygn. akt I SA/Kr 479/12 w sprawie ze skargi M. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w K. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2011 r. nr ... w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Ministra Finansów na rzecz M. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w K. kwotę 180 zł (słownie: sto osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
1. Zaskarżonym wyrokiem z 16 października 2012 r., sygn. akt I SA/Kr 479/12 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w sprawie ze skargi M. Spółka z o.o. w K. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z 19 grudnia 2011 r. nr ... w przedmiocie podatku od towarów i usług uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną, określił, że nie może być ona wykonana do chwili uprawomocnienia się wyroku i zasądził zwrot kosztów postępowania.
2. W uzasadnieniu Sąd ten wskazał, że we wniosku o interpretację indywidualną spółka wskazała, że prowadzi działalność gospodarczą, w ramach której organizuje konkursy, programy lojalnościowe i inne akcje marketingowe przewidujące nagrody dla ich uczestników, zarówno w postaci towarów, jak i w formie bonów towarowych, kuponów i innych znaków legitymacyjnych, którymi można zapłacić za towary lub usługi. Wnioskodawca zajmuje się także organizacją akcji marketingowych, w ramach których do produktów zleceniodawcy akcji załączane są towary w formie prezentów. Wynagrodzenie spółki za świadczone usługi marketingowe obejmuje łączną cenę netto nabytych nagród i prezentów. Ich nabycia spółka dokonuje we własnym imieniu. W ramach akcji promocyjnych spółka załącza nagrody w postaci towarów czy znaków legitymacyjnych. Zakupy tych nagród są udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na wnioskodawcę, któremu przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w tych fakturach. Od podmiotów, którym spółka przekazuje nagrody i prezenty, nie otrzymuje ona wynagrodzenia czy innego świadczenia. Otrzymuje zaś wynagrodzenie od podmiotu, dla którego organizuje akcje promocyjne, za wszystkie usługi świadczone przez niego na rzecz zleceniodawcy, w tym w szczególności za usługi związane z nabyciem i wydaniem nagród i prezentów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right