Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 7 lutego 2014 r., sygn. I FSK 474/13
Przekazywanie nagród za pośrednictwem agencji reklamowych jest objęte VAT.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Grażyna Jarmasz, Sędzia NSA Marek Kołaczek, Sędzia del. WSA Bartosz Wojciechowski (sprawozdawca), Protokolant Anna Rembowska, po rozpoznaniu w dniu 7 lutego 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 21 listopada 2012 r. sygn. akt I SA/Po 679/12 w sprawie ze skargi K. Agencji Reklamowej Sp. z o. o. w P. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 6 kwietnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Poznaniu, 2) zasądza od K. Agencji Reklamowej Sp. z o. o. w P. na rzecz Ministra Finansów kwotę 340 zł (słownie: trzysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 21 listopada 2012 r., sygn. akt I FSK 474/13 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu uwzględnił skargę Spółki z o.o. K. z siedzibą w P. na interpretację indywidualną Ministra Finansów działającego przez organ upoważniony - Dyrektora Izby Skarbowej w P. z dnia 6 kwietnia 2012 r. nr [...] udzieloną w zakresie wykładni przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) - dalej: "ustawa o VAT".
Przedstawiając stan faktyczny sprawy, Sąd pierwszej instancji zreferował treść wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej. Spółka wyjaśniła, iż w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi marketingowe na rzecz swoich kontrahentów. Celem świadczonych przez wnioskodawcę usług jest zwiększenie sprzedaży produktów jego kontrahentów. Usługi te przejawiają się w szczególności w organizowaniu akcji marketingowych mających na celu promocję produktów lub usług kontrahentów wnioskodawcy. Akcje te przybierają postać loterii promocyjnych, konkursów, lub sprzedaży premiowych (dalej łącznie akcje marketingowe). W celu realizacji usługi obsługi akcji marketingowych na rzecz danego kontrahenta wnioskodawca m.in. nabywa odpłatnie towary stanowiące później nagrody w akcji marketingowej od podmiotów zewnętrznych. Wnioskodawca od wartości zakupionych towarów odlicza podatek naliczony.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right