Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 9 maja 2013 r., sygn. II OSK 2699/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Miładowski (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Barbara Adamiak Sędzia del. WSA Sławomir Wojciechowski Protokolant starszy asystent sędziego Konrad Młynkiewicz po rozpoznaniu w dniu 9 maja 2013 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej I. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 sierpnia 2011 r. sygn. akt II SA/Wa 1156/11 w sprawie ze skargi I. K. na decyzję Komendanta Głównego Policji z dnia [...] kwietnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia pozwolenia na broń palną do celów kolekcjonerskich 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od I. K. na rzecz Komendanta Głównego Policji kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 11 sierpnia 2011 r., sygn. akt II SA/Wa 1156/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę I. K. na decyzję Komendanta Głównego Policji z dnia [...] kwietnia 2009 r. w przedmiocie cofnięcia pozwolenia na broń palną do celów kolekcjonerskich.

Jak wynika z uzasadnienia wyroku Komendant Główny Policji decyzją z dnia [...] kwietnia 2009 r., po rozpatrzeniu odwołania I. K. od decyzji Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach z dnia [...] sierpnia 2009 r. cofającej wyżej wymienionemu pozwolenie na broń palną do celów kolekcjonerskich, utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu podał, że cofnął zainteresowanemu pozwolenie na broń palną do celów kolekcjonerskich na podstawie dwóch przesłanek: toczącego się wobec niego postępowania karnego o przestępstwo z art. 263 § 3 k.k., tj. udostępnienie broni osobie nieuprawnionej, powodujące obawę, że może użyć broni w celu sprzecznym z interesem bezpieczeństwa lub porządku publicznego (art. 18 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 15 ust. 1 pkt 6 ustawy o broni i amunicji), przechowywanie przynajmniej przez dwa dni posiadanej broni na strychu domu w sposób niezgodny z wymogami prawa (art. 18 ust. 5 pkt 4 w zw. z art. 32 ustawy o broni i amunicji).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00