Wyrok NSA z dnia 19 lutego 2013 r., sygn. II GSK 104/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Cezary Pryca (spr.) Sędziowie NSA Gabriela Jyż Janusz Zajda Protokolant Dorota Gaj - Mizerska po rozpoznaniu w dniu 19 lutego 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A.C. - Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe "T." A.C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 26 listopada 2012 r. sygn. akt V SA/Wa 2506/12 w sprawie ze skargi A.C. - Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe "T." A.C. na informację Ministra Gospodarki z dnia [...] października 2012 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu z budżetu Unii Europejskiej 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w W., 2. zasądza od Ministra Gospodarki na rzecz A.C. 280 (dwieście osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z 26 listopada 2012 r. (sygn. akt V SA/Wa 2506/12) oddalił skargę A. C., (prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe "[...]"), na rozstrzygnięcie Ministra Gospodarki z dnia [...] października 2012 r., nr [...] nieuwzględniające protestu od negatywnej oceny projektu pt. "[...]" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, 4 Oś Priorytetowa "Inwestycje w innowacyjne przedsięwzięcia", Działanie 4.3 "Kredyt technologiczny".
Sąd I instancji orzekł w następującym stanie faktycznym i prawnym:
Pismem z [...] października 2012 r., nr [...], Minister Gospodarki poinformował A. C., prowadzącego działalność pod firmą Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe "[...]", że wniesiony przez niego protest na negatywną ocenę opisanego projektu został uznany za niezasadny.
Z uzasadnienia powyższego rozstrzygnięcia wynikało, że dokumentację aplikacyjną przedsiębiorstwa poddano weryfikacji formalnej, stanowiącej pierwszy etap procesu oceny i wyboru projektów kwalifikujących się do wsparcia w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013. Oceniający stwierdzili, że projekt nie spełnia kryteriów formalnych tj. kryterium nr 5 "Wniosek wraz z załącznikami został przygotowany zgodnie z właściwą instrukcją" oraz art. 5 ust. 3 ustawy z 30 maja 2008 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (Dz. U. z 2008, nr 116, poz. 730, dalej: ustawa), zgodnie z którym "Przedsiębiorca, za pośrednictwem banku kredytującego, składa do Banku Gospodarstwa Krajowego (Instytucji Wdrażającej) wniosek o przyznanie premii technologicznej, do tego dołącza warunkową umowę kredytu technologicznego albo promesę kredytu technologicznego (...)". Na tej podstawie Instytucja Wdrażająca poinformowała wnioskodawcę (pismem z [...] czerwca 2012 r., nr [...]) o odrzuceniu wniosku o dofinansowanie na etapie oceny formalnej.