Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 23 kwietnia 2013 r., sygn. II GSK 247/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Robotowska Sędziowie NSA Maria Jagielska Małgorzata Rysz (spr.) Protokolant Tomasz Haintze po rozpoznaniu w dniu 23 kwietnia 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. Sp. z o.o. S. k. w T. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 30 sierpnia 2011 r. sygn. akt VI SA/Wa 1308/11 w sprawie ze skargi M. Sp. z o.o. S. k. w T. na decyzję Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno - Spożywczych z dnia ... marca 2011 r. nr ... w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za wprowadzenie do obrotu produktu niewłaściwie oznakowanego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M. Sp. z o.o. S. k. w T. na rzecz Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno - Spożywczych kwotę 1800 zł (tysiąc osiemset złotych) tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym skargą kasacyjną wyrokiem z dnia 30 sierpnia 2011 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę M. Sp. z o.o. Sp. k. w T. na decyzję Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych z dnia [...] marca 2011 r. Nr [...]

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W wyniku przeprowadzonej w dniach [...] czerwca 2010 r. przez inspektorów [...] Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w K. kontroli w zakresie jakości handlowej soków i napojów bezalkoholowych decyzją z dnia [...] grudnia 2010 r. [...] Wojewódzki Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w K. (nazywany dalej "WIJHARS"), wymierzył spółce M. Sp. z o.o. Sp. k. karę pieniężną za wprowadzenie do obrotu artykułów rolno-spożywczych nieodpowiadających jakości handlowej określonej w przepisach o jakości handlowej.

Po wniesieniu przez stronę odwołania Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (nazywany dalej "GIJHARS"), decyzją z dnia [...] marca 2011 r. utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję. W swoim rozstrzygnięciu organ powołał się na art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a. i art. 40a ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno - spożywczych (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 187, poz. 1577 ze zm. - dalej: ustawa o jakości), w związku z art. 3 pkt 5, art. 4 ust. 1, art. 6 ust. 1 i 2, art. 7 ust. 1 i 2, art. 17 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 21 ustawy o jakości, art. 45 ust. 2, art. 46 ust. 1 pkt 1 lit c), art. 47 ust. 1 i art. 48. ust. 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914 ze zm.), § 29 ust. 1 i 3 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 lipca 2007 r. w sprawie znakowania środków spożywczych (Dz. U. Nr 137, poz. 966 ze zm.), art. 3 pkt 8, art. 5, art. 8 ust. 1 lit. c, art. 16 i art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r. ustanawiającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz. Urz. WE L 31 z 01 lutego 2002 r. str. 1).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00