Postanowienie NSA z dnia 16 października 2012 r., sygn. I OSK 1884/12
Inne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Monika Nowicka, Sędzia NSA Barbara Adamiak, Sędzia del. NSA Janusz Furmanek (spr.), Protokolant starszy inspektor sądowy Kamil Wertyński, po rozpoznaniu w dniu 16 października 2012 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej J. W. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 22 lutego 2011 r. sygn. akt II SA/Wa 105/11 w sprawie ze skargi J. W. na postanowienie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia [...] stycznia 2008 r. nr [...] w przedmiocie powołania do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego postanawia: oddalić skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Postanownieniem z dnia 22 lutego 2011 r. sygn. akt II SA/Wa 105/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie odrzucił skargę J.W. na postanowienie Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej z dnia [..] stycznia 2008 r. nr [..] w sprawie powołania J.W. do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego (M.P. Nr [..], poz. [..]).
Powyższe postanowienie zostało wydane w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy:
J.W. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skargę na powyższe postanowienie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia [..] stycznia 2008 r. w sprawie powołania do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego. Zaskarżonemu postanowieniu skarżący, reprezentowany przez adwokata, zarzucił naruszenie:
1. art. 179 Konstytucji RP oraz art. 55 § 1 ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych polegające na uchybieniu przez Prezydenta RP obowiązkowi powołania skarżącego do pełnienia urzędu sędziego wbrew wnioskowi Krajowej Rady Sądownictwa, bez jednoczesnego podania uzasadnienia,
2. art. 10 ust. 1 oraz art. 173 Konstytucji polegające na uchybieniu przez Prezydenta zasadzie podziału i równowagi władz oraz naruszeniu konstytucyjnej zasady odrębności i niezależności władzy sądowniczej od innych władz,
3. art. 32 oraz art. 60 Konstytucji polegające na uchybieniu przez Prezydenta konstytucyjnemu prawu dostępu do służby publicznej na jednakowych zasadach,