Wyrok NSA z dnia 27 kwietnia 2012 r., sygn. I OSK 120/12
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Joanna Runge-Lissowska, Sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak (spr.), Sędzia del. WSA Ewa Kwiecińska, Protokolant starszy sekretarz sądowy Anna Krakowiecka, po rozpoznaniu w dniu 27 kwietnia 2012 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 10 sierpnia 2011 r. sygn. akt VII SA/Wa 1073/10 w sprawie ze skargi Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej na decyzję Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia [...] marca 2010 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia stawki jednostkowej opłaty terminalowej 1. uchyla zaskarżony wyrok i sprawę przekazuje Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie do ponownego rozpoznania; 2. zasądza od Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na rzecz Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego kwotę 397 /trzysta dziewięćdziesiąt siedem/ złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 10 sierpnia 2011 r. sygn. akt VII SA/Wa 1073/10 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej na decyzję Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia [...] marca 2010 r. znak [...] w przedmiocie ustalenia stawki jednostkowej opłaty terminalowej.
Wyrok ten zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy:
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego decyzją z dnia [...] grudnia 2009 r., na podstawie art. 104 § 1 k.p.a. w zw. z § 7 ust. 9 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 15 maja 2007 r. w sprawie opłat nawigacyjnych (Dz. U. Nr 92, poz. 619), ustalił stawkę jednostkową opłaty terminalowej, która stosowana będzie od dnia 1 stycznia 2010 r., w wysokości 867, 88 zł.
W uzasadnieniu organ wskazał, że zgodnie z treścią § 7 ust. 9 rozporządzenia, stawka ta jest ustalona w oparciu o ostateczną podstawę kosztową przedstawioną przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej oraz przekazaną wraz z tą podstawą prognozę liczby jednostek usługowych.