Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 grudnia 2012 r., sygn. II GSK 1773/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jan Bała Sędzia NSA Maria Jagielska Sędzia NSA Krystyna Anna Stec (spr.) Protokolant Patrycja Kozłowska po rozpoznaniu w dniu 4 grudnia 2012 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "W." [...] W. Spółki jawnej w M. G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 25 marca 2011 r. sygn. akt VI SA/Wa 77/11 w sprawie ze skargi "W." [...] W. Spółki jawnej w M. G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2010 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od "W." [...] W. Spółki jawnej w M. G. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 1800 (tysiąc osiemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z 25 marca 2011 r., sygn. akt VI SA/Wa 77/11, oddalił skargę "W." A. W. Spółki jawnej w M. G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2010 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej, z następującym uzasadnieniem.

W dniu [...] marca 2010 r. w miejscowości D., na drodze powiatowej [...], inspektorzy transportu drogowego przeprowadzili kontrolę samochodu ciężarowego marki MAN o numerze rejestracyjnym [...]. Pojazdem kierował D. K., wykonując w imieniu Spółki "W." A. krajowy transport drogowy rzeczy w postaci ziemi (gliny). Pojazd skierowano na punkt kontroli w miejscowości L. - R., w celu dokonania ważenia. Pomiar wykonano przy użyciu wag nieautomatycznych, elektronicznych, znak producenta SAW 10C, nr fabryczny [...] oraz [...], stwierdzając przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których dopuszczalny jest ruch pojazdów o naciskach osi do 8,0 ton dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych - pierwszej o 3,63 t (nacisk osi pojazdu wyniósł 18,13 t) oraz drugiej o 15,19 t (nacisk osi pojazdu wyniósł 26,69 t). Przewoźnik nie okazał zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00