Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 28 listopada 2012 r., sygn. I GSK 74/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Sieńczyło - Chlabicz Sędzia NSA Urszula Raczkiewicz (spr.) Sędzia del. WSA Joanna Zabłocka Protokolant Szymon Janik po rozpoznaniu w dniu 28 listopada 2012 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w Łodzi od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 14 listopada 2011 r. sygn. akt III SA/Łd 770/11 w sprawie ze skargi T. P. Spółki z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Łodzi z dnia [...] maja 2011 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty i zwrotu podatku akcyzowego 1. uchyla zaskarżony wyrok; 2. oddala skargę; 3. zasądza od T.P. Spółki z o.o. z siedzibą w W. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w Łodzi kwotę 9.721 (dziewięć tysięcy siedemset dwadzieścia jeden) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi wyrokiem z 14 listopada 2011 r., sygn. akt III SA/Łd 770/11, uwzględnił skargę T.P. Spółki z o.o. w Warszawie na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Łodzi z [...] maja 2011 r., nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty i zwrotu podatku akcyzowego.

Sąd I instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia.

W dniu [...] grudnia 2009 r. T.P. Spółka z o.o. w Warszawie (zwana dalej skarżącą lub spółką) wystąpiła do Naczelnika Urzędu Celnego w P.T. z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty podatku akcyzowego w wysokości 504.184 zł, zadeklarowanego i zapłaconego przez spółkę w deklaracji AKC-3 za miesiąc lipiec 2004 r. i zwrot nadpłaconego podatku. Do wniosku skarżąca załączyła korektę deklaracji AKC-3 wraz z załącznikiem AKC-3/D. W uzasadnieniu wniosku wskazała, że przedmiotem jej działalności jest produkcja i handel olejami smarowymi (CN 2710 19 71 - 271019 99). Spółka produkuje i nabywa oleje smarowe od kontrahentów krajowych, a także z krajów Unii Europejskiej. Nabyte oleje smarowe odsprzedaje lub zużywa do produkcji (przetwarza) w składzie podatkowym, a następnie dostarcza odbiorcom. W ocenie skarżącej przepisy ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz.U z 2004 r., nr 29, poz. 257 ze zm.) - zwanej dalej ustawą o podatku akcyzowym w zakresie w jakim określają, że oleje smarowe (CN 2710 19 71 - 2710 19 99; PKWiU 23.20.18) przeznaczone do celów innych, niż napędowe i opałowe, podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na zasadach określonych w ustawie - są niezgodne z Dyrektywą Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej (Dz.Urz. UE L z 2003r., Nr 283, str. 51 ze zm.) - zwanej dalej Dyrektywą Energetyczną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00