Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 21 marca 2012 r., sygn. II GSK 216/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Myślińska Sędziowie NSA Krystyna Anna Stec (spr.) del. WSA Renata Detka Protokolant Kacper Tybuszewski po rozpoznaniu w dniu 21 marca 2012 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej C. Stowarzyszenia Oświatowego w C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. z dnia 7 września 2010 r. sygn. akt III SA/Gl 535/10 w sprawie ze skargi C. Stowarzyszenia Oświatowego w C. na uchwałę Rady Powiatu C. z dnia [...] grudnia 2007 r. nr [...] w przedmiocie spraw budżetowych jednostek samorządu terytorialnego oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. wyrokiem z dnia 7 września 2010 r., sygn. akt III SA/Gl 535/10, oddalił skargę C. Stowarzyszenia Oświatowego w C. na uchwałę Rady Powiatu C. z dnia [...] grudnia 2007 r. w przedmiocie spraw budżetowych jednostek samorządu terytorialnego, z następującym uzasadnieniem.

Pismem z dnia 8 stycznia 2010 r. skarżący wniósł skargę na uchwałę budżetową Rady Powiatu C. z dnia [...] grudnia 2007 r. w części dotyczącej kwoty dotacji na rzecz Szkoły Organizacji i Zarządzania prowadzonej przez skarżącego - załącznik nr 4 do ww. uchwały. Uchwale zarzucono naruszenie art. 90 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.), gdyż - w ocenie strony - kwota wydatków bieżących powinna być planowana na dany typ i rodzaj szkoły w przeliczeniu na jednego ucznia, czyli winna być wskazana konkretna kwota dotacji i niedopuszczalne jest ustalanie tej kwoty w aktach niższego rzędu, zwłaszcza w uchwałach organów wykonawczych. Zdaniem Stowarzyszenia w oparciu o ustalone w załączniku nr 4 do uchwały budżetowej kwoty dotacji na rzecz szkoły skarżącego nie można wyliczyć, jaka kwota miałaby przysługiwać na jednego ucznia w 2008 r., zatem Rada Powiatu nie wypełniła obowiązku ustawowego i nie ustaliła kwoty dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, nierealizujących obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki. Ponadto zakwestionowano tryb uchwalania uchwały i jej powiązania z uchwałami organu wykonawczego Powiatu wskazując na ustalone w Karcie Informacyjnej nr [...] z dnia [...] grudnia 2007 r. zasady naliczania dotacji dla szkół niepublicznych dla dorosłych od roku 2008 oraz zatwierdzenie tych zasad uchwałą Zarządu z dnia [...] grudnia 2007 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00