Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 kwietnia 2011 r., sygn. II OSK 585/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Andrzej Gliniecki Sędziowie NSA Bożena Walentynowicz del. NSA Zdzisław Kostka (spr.) Protokolant Agnieszka Kuberska po rozpoznaniu w dniu 7 kwietnia 2011r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej K. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 12 października 2009 r. sygn. akt II SA/Kr 1061/09 w sprawie ze skargi K. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia [...] kwietnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu wobec przedłożenia informacji o wytwarzanych odpadach 1. uchyla zaskarżony wyrok oraz decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia [...] kwietnia 2009 r. nr [...] i poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta Krakowa z dnia [...] grudnia 2008r. nr [...], 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie na rzecz skarżącego K. S. 800 (osiemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania za obie instancje.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 12 października 2009 r., w sprawie o sygn. akt II SA/Kr 1061/09, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie oddalił skargę K. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z [...] kwietnia 2009 r. w sprawie sprzeciwu wobec przedłożenia informacji o wytwarzanych odpadach.

Z uzasadnienia wyroku Sądu pierwszej instancji wynika, że istotne w sprawie okoliczności faktyczne przedstawiają się następująco.

Skarżący w związku z prowadzeniem w Krakowie gabinetu stomatologicznego 6 listopada 2008 r. złożył Prezydentowi Miasta Kraków informację o wytwarzanych odpadach oraz sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami. Prezydent Miasta uznał, że informacja nie odpowiada warunkom określonym przez prawo (art. 24 ust. 4 pkt 3 i 4 oraz art. 63 ust. 1 ustawy o odpadach), gdyż nie podano w niej sposobów zapobiegania powstawania odpadów lub ograniczania ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko, nie wskazano miejsca magazynowania odpadów i czasu magazynowania zakaźnych odpadów medycznych przy uwzględnieniu rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 sierpnia 2007 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi oraz nie przedłożono kopii dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu prawnego do miejsca magazynowania odpadów i w związku z tym wezwał skarżącego do uzupełnienia złożonej informacji. Odpowiadając na wezwanie skarżący złożył pismo z 18 listopada 2009 r., w którym poza innymi informacjami podał, że "w celu ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów zamierza ograniczyć bezsensowną korespondencję z Wydziałem Kształtowania Środowiska UMK".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00