Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 15 listopada 2011 r., sygn. I GSK 479/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Sieńczyło - Chlabicz Sędzia del. WSA Ludmiła Jajkiewicz (spr.) Sędzia NSA Hanna Kamińska Protokolant Kacper Tybuszewski po rozpoznaniu w dniu 15 listopada 2011 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej R. P. Spółka z o.o. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. W. z dnia 29 grudnia 2010 r. sygn. akt I SA/Go 1255/10 w sprawie ze skargi R. P. Spółka z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Rz. z dnia [...] października 2010 r. nr [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od R. P. Spółka z o.o. w W. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w Rz. kwotę 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. W. wyrokiem z dnia 29 grudnia 2010 r., sygn. akt I SA/Go 1255/10, oddalił skargę R. P.

Sp. z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Rz. z dnia

[...] października 2010 r., nr [...] w przedmiocie klasyfikacji taryfowej.

Sąd pierwszej instancji orzekł w następującym stanie sprawy.

Spółka "R. P." Sp. z o.o. z siedzibą w W. dokumentem SAD

nr [...] z dnia [...] czerwca 1999 r. dokonała zgłoszenia celnego do objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu nowy pojazd samochodowy marki R. K. przeznaczony do transportu towarowego i zbudowany na bazie samochodu osobowego. Spółka wskazała, że samochód jest produktem kompensacyjnym, uzyskanym w wyniku uszlachetniania biernego wywiezionej uprzednio za granicę kratki działowej. Zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia

15 grudnia 1998 r. w sprawie ustanowienia Taryfy celnej (Dz. U. Nr 158, poz. 1036 ze zm., dalej: Taryfa celna) zgłoszony samochód zaklasyfikowała do kodu

PCN 8704 31 91 1.

Dyrektor Urzędu Celnego w Rz. decyzją z dnia [...] marca 2001 r.,

nr [...] uznał powyższe zgłoszenie celne za nieprawidłowe w zakresie klasyfikacji importowanego towaru i zakwalifikował pojazd do kodu

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00